پویش کتابخوانی و نوشتن نامه به نویسندگان محبوب بچه ها و نوجوانان برگزار می گردد

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بچه ها و نوجوانان برای شرکت در این پویش می توانند با مراجعه به سایت شبکه ترویج کتابخوانی ایران به آدرس اینترنتی bookpromotion.ir ، نامه های خود را در در فرم مربوطه بارگذاری نمایند. فرصت ارسال نامه ها تا 10 آبان ماه امسال است.

پویش کتابخوانی و نوشتن نامه به نویسندگان محبوب بچه ها و نوجوانان برگزار می گردد

همۀ نامه ها پس از دسته بندی برای نویسندگان یا مترجمان و پدیدآورندگان کتاب و... ارسال شده و به تدریج در پایگاه اطلاع رسانی شبکه ترویج کتاب خوانی معرفی خواهند شد. در خاتمه پویش نیز به تعدادی از برگزیدگانی که بیشترین امتیازها را کسب نموده باشند، علاوه بر معرفی در سطح ملی، جوایزی اهدا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، هدف از این پویش، استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه ها و استفاده از امکانات موجود در فضاهای مجازی برای ترویج اجتماعی کتاب خوانی در سراسر ایران و تشویق بچه ها و نوجوانان به گفت وگو درباره کتاب هایی است که خوانده اند و همین طور ارتباط بیشتر بین مخاطبان یعنی بچه ها و نوجوانان و نویسندگان است. در این پویش بچه ها و نوجوانان می توانند به نویسندگانی که کتاب هایی آن ها را خوانده اند نامه بنویسند. شرکت در این پویش منحصر به اعضای جام باشگاه های کتابخوانی کودک نیست و همه بچه ها و نوجوانان ساکن در شهرها و روستاهای ایران می توانند در آن شرکت نمایند.

نحوه مشارکت بچه ها برای حضور در این پویش به قرار زیر است:

چگونه در این پویش شرکت کنیم

1. خواندن کتاب های نویسنده

2. نگارش یک نامه به نویسنده

3. انتشار تصویری از نامه در شبکه های اجتماعی

4. اسکن یا عکس با کیفیتی از نامه

5. پر کردن فرم اختصاصی شرکت در پویش در سایت bookpromotion.ir/letter

به کدام نویسنده نامه بنویسیم

شرکت نمایندگان آزاد هستند که به همه نویسندگانی که کتاب های آن ها در کتابفروشی ها یا کتابخانه های عمومی وجود دارد نامه بنویسند. شرکت نمایندگان همچنین آزاد هستند که علاوه بر نویسنده، به سایر عوامل صنعت نشر هم نامه بنویسند. بچه ها و نوجوانان می توانند نامه های خود را خطاب به افراد زیر بنویسند:

1. نویسنده کتاب؛ فردی که کتاب را نوشته است و نام او در شناسنامه کتاب درج شده است.

2. مترجم کتاب؛ فردی که کتاب را از یک زبان خارجی به فارسی ترجمه نموده است و نام او در شناسنامه کتاب درج شده است.

3. تصویرگر کتاب؛ فردی که تصاویر کتاب را کشیده است و نام او در شناسنامه کتاب درج شده است.

4. ناشر کتاب؛ شرکت یا سازمانی که کتاب را منتشر نموده است و نام آن در شناسنامه کتاب درج شده است.

5. کتابفروشی؛ مکانی که کتاب از آنجا خریده شده است. برای این نامه باید نام کامل کتابفروشی در متن نوشته گردد. اگر نام مسئول کتابفروشی هم نوشته گردد خوب است، اما اگر نمی دانید، ایرادی ندارد.

6. کتابخانه، محلی که کتاب از آنجا به امانت گرفته گرفته شده است. برای این نامه باید نام کامل کتابخانه متن نوشته گردد. اگر نام کتابدار کتابخانه هم نوشته گردد خوب است، اما اگر نمی دانید، ایرادی ندارد.

چه نامه ای بنویسیم؟

بچه ها هنگام خواندن یا دوباره خواندن هر کتابی به ایده هایی برای نوشتن نامه به نویسندگان می رسند. شرکت نمایندگان اگرچه باید نامه را خودشان و به زبان خودشان بنویسند، اما در انتخاب موضوع نوشتن آزادند. برای مثال: نامه می تواند شامل نظر شخصی بچه ها درباره کتاب، نقد کتاب، تجربه خودشان از کتاب را بنویسند یا ایده جدیدی را برای نوشتن یک کتاب جدید معرفی نمایند.

نامه را روی یک برگه سفید A4 بنویسید. نام و نام خانوادگی نویسنده، روستا، شهر، استان و همچنین چهار رقم آخر کدملی بچه ها روی متن تعیین باشد. بچه ها می توانند کاغذ حاشیه های نامه را با رنگ آمیزی و نقاشی تزئین نمایند اما این تزئینات نباید مزاحم متن نامه شوند. همچنین بچه ها می توانند نامه را با خط خودشان بنویسند. تایپ نامه هم ایرادی ندارد.

انتشار نامه در شبکه های اجتماعی

شرکت نمایندگان پس از نوشتن نامه می توانند یا نامه خود را اسکن نمایند و یا عکسی با کیفیت از آن بگیرند و در فرم مخصوص این پویش در وب سایت شبکه ترویج کتابخوانی بارگذاری نمایند و یا تصویری از آن را در شبکه های اجتماعی عمومی منتشر نمایند، جاهایی مثل اینستاگرام، کانال های تلگرامی، وبلاگ های داخلی، سایت آپارات، سایت شخصی و غیره. این صفحه باید باز باشد و دسترسی همگانی به آن فراهم باشد سپس لینک این صفحه را در همان فرم مخصوص پویش نامه به نویسنده در وب سایت شبکه ترویج بارگذاری نمایند..

پر کردن این فرم در آدرس bookpromotion.ir/letter الزامی است.

ارزیابی و داوری نامه ها

در خاتمه پویش، نامه ها توسط هیئت داوران خوانده و ارزیابی می گردد و به نامه های برگزیده جوایزی تعلق خواهد گرفت.

برای داوری نامه ها شاخص هایی همچون خلاقیت، اصالت، رعایت اصول نگارش در نظر گرفته شده است که با نظر جمعی از نویسندگان و پدیدآورندگان کتاب کودک و نوجوان انجام خواهد شد.

در خاتمه این پویش، بهترین نامه ها همراه با پاسخ آن ها در قالب یک کتاب تدوین و منتشر خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1214

به "پویش کتابخوانی و نوشتن نامه به نویسندگان محبوب بچه ها و نوجوانان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پویش کتابخوانی و نوشتن نامه به نویسندگان محبوب بچه ها و نوجوانان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید