پلیس آمریکا از نرم افزار شناسایی صورت غیر موثق استفاده می نماید

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، به نظر می رسد نگرانی افراد درباره استفاده از فناوری شناسایی صورت توسط نیروهای پلیس به جا است و حریم شخصی آنها را به خطر می اندازد. این درحالی است که بسیاری از نیروهای پلیس در آمریکا از فناوری شناسایی صورتی استفاده می نمایند که نگرانی های امنیتی زیادی ایجاد می نماید.

پلیس آمریکا از نرم افزار شناسایی صورت غیر موثق استفاده می نماید

نشریه نیویورک تایمز فاش نموده بیش از 600 سازمان اجرای قانون در آمریکا و کانادا طی سال گذشته از یک نرم افزاری ناشناخته متعلق به استارت آپ Clearview AI استفاده نموده اند که تصاویر آپلود شده را حتی با وجود زاویه های نامناسب با 3 میلیارد عکس موجود در مخزن خود مقایسه می نماید. این عکس ها از فضای وب از جمله فیس بوک و یوتیوب ذخیره شده اند. هرچند این نرم افزار فناوری شناسایی صورت به حل بعضی پرونده های جنایی یاری نموده اما یک نگرانی امنیتی به وجود آورده است زیرا پلیس می تواند با استفاده از آن افراد را رصد و یا از آنها سو استفاده کند.

یکی از مسائل استفاده از فناوری شناسایی صورت در نیروی پلیس آمریکا و کانادا ریشه در فقدان نظارتی دارد. از سوی دیگر برای توسعه نرم افزار Clearview AI از اطلاعات مردم واقعی استفاده نشده و توانایی شرکت برای حفظ اطلاعات نیز آنالیز نشده است.

Clearview AI تا اواخر 2019 میلادی مخفیانه عمل می کرد. علاوه بر تمام این موارد به نظر می رسد نرم افزار این شرکت با جمع آوری انبوه تصاویر، قوانین فیس بوک و پلتفرم های اینترنتی دیگر را نقض می نماید.

فیس بوک اعلام نموده این شرایط را آنالیز می نماید و اگر Clearview AI قوانین آن را نقض نموده باشد، اقدامات متناسب با آن را انجام می دهد.

از سوی دیگر یکی دیگر از نگرانی های موجود مربوط به درصد خطای نرم افزار است. نرم افزار این شرکت تا 75 درصد افراد را به طور صحیح شناسایی می نماید و انیستیتو ملی استاندارد و فناوری آمریکا نیز آن را آزمایش ننموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 727

به "پلیس آمریکا از نرم افزار شناسایی صورت غیر موثق استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس آمریکا از نرم افزار شناسایی صورت غیر موثق استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید