پاموک جایزه بزرگ جشنواره بوداپست را گرفت

به گزارش مینی نت، جشنواره بین المللی کتاب بوداپست مجارستان جایزه بزرگ این دوره را به اورهان پاموک نویسنده ترکیه ای برنده نوبل اعطا کرد.

پاموک جایزه بزرگ جشنواره بوداپست را گرفت

به گزارش خبرنگاران، ویتنام نیوز نوشت: اورهان پاموک نویسنده برنده نوبل آثاری چون موزه معصومیت، استانبول و کتاب سیاه، جایزه بزرگ بیست وچهارمین دوره برگزاری فستیوال بین المللی کتاب بوداپست را از آن خود کرد.

این مراسم در روز افتتاحیه این جشنواره ادبی (20 آوریل) با حضور شهردار بوداپست برگزار گشت و پاموک پس از دریافت این جایزه از دستان او گفت: من رمان می نویسم تا بتوانم با روح افرادی که کاملا متفاوت از من فکر می کنند، همذات پنداری کنم و آن ها را درک کنم.

او ادامه داد: همه جای جهان مردم دوست دارند مدرن و در عرصه هنر به روز باشند اما در عین حال می خواهند هویت و میراث خود را حفظ کنند و این موجب تناقض های بسیاری می شود. من مردی هستم که عاشق این تناقض ها هستم.

تمرکز این نمایشگاه کتاب علاوه بر پاموک به آثار ادبی چهار کشور جمهوری چک، لهستان، مجارستان و اسلواکی نیز بود. نویسندگان، ناشران و مترجمانی از کشورهای این منطقه در جشنواره کتاب بوداپست که امروز به سرانجام می رسد، حضور پیدا کردند.

اورهان پاموک به عنوان یکی از مطرح ترین رمان نویسان ترکیه، خالق آثاری چون زندگی نو، موزه معصومیت، برف، کتاب سیاه، نام من سرخ و اثر زندگی نامه ای استانبول است. پاموک اولین رمانش جودت بیک و پسرانش را در سال 1982 به چاپ رساند و یک سال پس از آن خانه خاموش را منتشر کرد .او نوبل ادبیات را در سال 2006 به خود اختصاص داد. پاموک در سال 2003 جایزه ایمپک دوبلین را برای نام من سرخ دریافت کرد. آثار این نویسنده تاکنون بیش از 11 میلیون جلد در سرتاسر جهان فروش داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 575

به "پاموک جایزه بزرگ جشنواره بوداپست را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاموک جایزه بزرگ جشنواره بوداپست را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید