وزارتخانه ها نباید درگیر امور اجرایی و روزمره شوند

به گزارش مینی نت، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: وزارتخانه ها باید به وظیفه اصلی خود که همان سیاست گذاری، راهبری کلان و نظارت عالی بر عملکرد زیر مجموعه ها است رسیدگی نمایند و خودشان را درگیر امور اجرایی و روزمره ننمایند.

وزارتخانه ها نباید درگیر امور اجرایی و روزمره شوند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای میثم لطیفی در گردهمایی معاونان و مدیران استانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع تفویض اختیار به مدیران استانی اضافه نمود: اگر وزارتخانه ای درگیر امور اجرایی و روزمره شوند، از وظیفه اصلی خود باز می مانند.

وی اعلام کرد: ما به عنوان مسؤول باید کاری کنیم تا مردم طعم شیرین خدمت را راحت و بدون دغدغه و بوروکراسی اداری بچشند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اقدام مهم وزارت میراث فرهنگی درخصوص تفویض اختیار به مدیران استانی گفت: وزیر میراث فرهنگی به نگاه تحول خواه توجه داشتند و تفویض اختیار به استان ها را انجام دادند، این موضوع بدون اینکه به طور رسمی در دولت طرح گردد به وسیله مهندس ضرغامی در دولت تازه کلید زده شد.

آقای میثم لطیفی گفت: جوهره تفویض اختیار اعتماد است و وزرا باید به مدیران زیرمجموعه خود اعتماد نمایند، زیرا در کل کشور استعداد ها و نیرو های توانمند و خوبی وجود دارد که اگر اختیارات به استان ها منتقل گردد، کار ها بهتر و روان تر انجام می گردد.

وی اضافه نمود: امیدواریم که سایر دستگاه ها به موضوع تفویض اختیار توجه داشته باشند و این کار را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به سه شعار عدالت، بهره وری و رضایت مردم که در سازمان دنبال می گردد اشاره و عنوان نمود: برای تحقق این شعار ها چند راهبرد وجود دارد و مهمترین آن این است که به سمت دولت هوشمند و الکترونیک گام برداریم.

گردهمایی معاونان و مدیران استانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع تفویض اختیار به مدیران استانی با حضور وزیر میراث فرهنگی و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور صبح امروز برگزار گردید.

در این گردهمایی، معاونت های تخصصی در هر حوزه توضیحات لازم را در حوزه واگذاری اختیارات برای مدیران ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1995

به "وزارتخانه ها نباید درگیر امور اجرایی و روزمره شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارتخانه ها نباید درگیر امور اجرایی و روزمره شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید