انتخاب اردبیل به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو انتخابی دقیق و عالمانه بود

به گزارش مینی نت، سیدعزت الله ضرغامی،وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 7 اردیبهشت در افتتاحیه رویداد 2023 اردبیل ضمن سپاس از دبیرکل اکو، سفرای کشورهای عضو اکو، مقامات استانی و کشوری و تمام دستگاه های اجرایی در برگزاری رویداد بیان نمود: انتخاب اردبیل بعنوان مرکز گردشگری بصورت دقیق، درست و عالمانه بود.

انتخاب اردبیل به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو انتخابی دقیق و عالمانه بود

وزیر میراث فرهنگی اظهار کرد: اردبیل بعنوان نماینده ایران در گردشگری، بخش اعظمی از شاخه های متنوع گردشگری را در خود جای داده است و هر یک از منطقه ها اردبیل ویژگی های منحصر بفردی دارد.

وی ادامه داد: اردییل مزیت های مهم گردشگری بخصوص در گردشگری تاریخی و فرهنگی که ابنیه و محوطه های تاریخی فراوانی دارد و در صدر آنها مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی بر تارک ابنیه های تاریخی جهان می درخشد و از جاهای مختلف جهان برای بازدید به این مکان می آیند.

ضرغامی توضیح داد: موقعیت اردبیل به گونه ای است که با فاصله کم به تمام آثار طبیعی و تاریخی استان اردبیل و حتی استان های همجوار دسترسی دارد و این موقعیت بی نظیر است .

وی با اشاره به ظرفیت های چشمه آبگرم گفت: ظرفیت فراوانی در این حوزه وجود دارد که قابل مقایسه با سایر آبهای گرم کشور نیست و در سطح جهاتی مطرح است که سرمایه گذاران زیادی از آن استقبال می نمایند.

ضرغامی اعلام کرد: قله سبلان از موهبت های استثنایی و الهی است که در استان اردبیل قرار گرفته است و زیباترین دریاچه در ارتفاع در کوه سبلان است و بعلاوه دامنه سبلان دامنه رویایی است که به همه هموطنان عزیز توصیه می گردد حتما از این اثر بی نظیر طبیعی بازدید نمایند.

وزیر میراث فرهنگی اظهار کرد: گردشگری سلامت یکی از ظرفیت های بسیار خوب استان اردبیل و کشور است که توانمندی های خوبی در حوزه درمان وجود دارد و در حال حاضر از نقاط مختلف جهان گرشگر سلامت را داریم اما گردشگری سلامت فقط درمان نیست و محیط استان اردبیل اعم از آب و هوا و آبگرم های معدنی و... می تواند در توسعه عام گرشگری سلامت موثر واقع گردد.

ضرغامی اعلام کرد: شمال استان اردبیل نیز ظرفیت های زیادی در گردشگری بویژه گردشگری کشاورزی و عشایری دارد که فرصت های فراوانی برای سرمایه گذاری وجود دارد.

وی ادامه داد: از جمهوری آذربایجان توقع داریم کوشش خود را در تقویت ارتباط بین دو کشور و برطرف موانع این ارتباط انجام دهد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: اردبیل پرچمدار وحدت در کشور و در سطح جهانی باید باشد و تاریخ اردبیل این را به خوبی نشان می دهد.

وی اعلام کرد: گردشگری راه سالم و پایدار ارتباط ملت ها است و گردشگری حق همه مردم جهانست و برترین روش دیپلماسی عمومی و تعامل فرهنگی است.

ضرغامی اظهار کرد: فرصت های سرمایه گذاری در استان اردبیل بسیار زیاد است و این مهم باید بصورت ویژه باید اطلاع رسانی گردد و سرمایه گذاران زیادی جهت سرمایه گذاری در استان اردبیل تمایل خود را نشان داده اند.

انتهای پیغام

منبع: گردشبان
انتشار: 7 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2195

به "انتخاب اردبیل به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو انتخابی دقیق و عالمانه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب اردبیل به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو انتخابی دقیق و عالمانه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید