ورود سامانه بارشی تازه از دوشنبه ، کدام استان ها برفی و بارانی می شوند؟

به گزارش مینی نت، رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح شرایط جوی خاطرنشان کرد: امروز در غالب منطقه ها کشور جوی آرام مستقر است و فقط در جنوب شرق کشور وزش باد قابل توجه است.

ورود سامانه بارشی تازه از دوشنبه ، کدام استان ها برفی و بارانی می شوند؟

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیاییان اظهار کرد: شنبه (15 بهمن ماه) در غالب منطقه ها کشور جوی آرام مستقر است، فقط در جنوب شرق کشور وزش باد قابل توجه و خلیج فارس مواج است. از ساعات بعدازظهر با گذر امواج کم دامنه از تراز میانی جو، در منطقه ها مرزی استان های آذربایجان غربی و کردستان بعلاوه در خراسان رضوی و خراسان جنوبی ابرناکی و بارش پراکنده رخ می دهد.

وی ادامه داد: یکشنبه (16 بهمن ماه) این شرایط ادامه داشته و علاوه بر استان های ذکر شده در آذربایجان شرقی، کرمانشاه، زنجان و ارتفاعات البرز غربی نیز بارش پراکنده، باران و برف رخ می دهد.

ضیائیان با بیان اینکه دوشنبه (17 بهمن ماه) به تدریج با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در منطقه های از جنوب غرب و غرب و نواحی مرزی شمال غرب بارش باران و برف شروع می گردد، اظهار کرد: سه شنبه (18 بهمن ماه) گستره فعالیت سامانه کل نوار غربی، دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران، شمال فارس و منطقه های از کرمان را در بر خواهد گرفت.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا یادآور شد: بعلاوه به تدریج از بعدازظهر با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش شروع می گردد.

بنابر اظهارات ضیاییان، در نوار جنوبی کشور و منطقه ها گرمسیر رگبار باران، گاهی رعد و برق و ورش باد شدید موقتی و در منطقه ها سردسیر و مرتفع بارش برف رخ می دهد.

وی با بیان اینکه در غرب استان های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بارش شدت خواهد داشت، توضیح داد: چهارشنبه (19 بهمن ماه) با تداوم فعالیت این سامانه در نوار غربی کشور و دامنه های جنوبی البرز وزش باد و کاهش نسبی دما همراه با ابرناکی و بارش باران و برف ادامه خواهد داشت. بعلاوه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارندگی همراه با کاهش نسبی دما در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و در ارتفاعات البرز تشدید می گردد.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد: پنج شنبه در شمال غرب بارش پراکنده و در سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش با شدت کمتر ادامه داشته و به تدریج از اواخر وقت این سامانه از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

ضیاییان توضیح داد: در نوار شمالی کشور طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه افزایش نسبی دما و روزهای چهارشنبه و پنج شنبه کاهش دما رخ می دهد. بعلاوه بعدازظهر سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر و خلیج فارس مواج هستند.

وی درباره شرایط جوی استان تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران یکشنبه (16 بهمن ماه) کمی ابری و غبارآلود، گاهی وزش باد با حداقل دمای منفی یک و حداکثر دمای 9 درجه سانتی گراد و در روز دوشنبه (17 بهمن ماه) قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعدازظهر افزایش ابر، در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای چهار و حداکثر دمای 10 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

وی در خاتمه گفت: طی امروز و فردا (15 و 16 بهمن ماه) شهرکرد با دمای 16- و 14- درجه سانتی گراد سردترین و بندرعباس با دمای 24 و 25 درجه سانتی گراد گرم ترین مرکز استان کشور است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2164

به "ورود سامانه بارشی تازه از دوشنبه ، کدام استان ها برفی و بارانی می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی تازه از دوشنبه ، کدام استان ها برفی و بارانی می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید