واجدین شرایط دریافت وام ودیعه مسکن تا 20 مرداد اعلام می شوند

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران، محمود محمودزاده، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین گزارش ها از پالایش ثبت نام کنندگان برای دریافت وام یاری ودیعه مسکن اظهار کرد: در حال احراز شرایط ثبت نام کنندگان و پالایش واجدین شرایط هستیم و تا 5 روز دیگر یعنی بیستم مرداد ماه واجدان شرایط دریافت وام ودیعه اعلام می گردد.

واجدین شرایط دریافت وام ودیعه مسکن تا 20 مرداد اعلام می شوند

جهت دریافت خدمات آلاچیق پیش ساخته چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با اقدام شورای فقهی بانک مرکزی، شرایط دریافت وام ودیعه تغییری نموده است، ادامه داد: شورای فقهی بانک مرکزی، نحوه عقد قرارداد را معین نموده و آن را در فصل قراردادهای مرابحه که قابل واگذاری است، قرار داده است که دو مدل هم پیش بینی شده یا اینکه اصل پول وام تا سررسید قرارداد اجاره مسکن به بانک برگردد و مدل دیگر این است که مستاجر بتواند در طول سه سال اقساط تسهیلات را با سود 12 درصد بپردازد و تسویه کند.

بنابراین با دستور شورای فقهی بانک مرکزی درباره نحوه عقد قرارداد، تغییری در شرایط گیرنده وام و میزان وام ایجاد نمی گردد.

محمودزاده اضافه کرد: طبق دستور شورای فقهی بانک مرکزی، پرداخت این وام در سرفصل عقود شرعی، مرابحه کالا و خدمات است اما فقط برای یاری ودیعه مسکن پرداخت می گردد و تغییری در گروه های هدف برای پرداخت این وام نخواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که وام ودیعه به چند خانوار مستاجر می رسد، گفت: منابع این وام 20 هزار میلیارد تومان است و در سقف های 50 میلیون تومان در شهر تهران، 30 میلیون تومان در سایر کلان شهرها و 15 میلیون تومان در سایر شهرها پرداخت می گردد، تعداد خانواری که وام ودیعه را دریافت می نمایند بستگی به این دارد، چه تعداد تقاضا از کدام شهرها و مناطق داشته باشیم.

وی ادامه داد: به ازای هر وامی که در تهران پرداخت می گردد می توان نزدیک به دو فقره وام کلان شهرها و سه فقره وام در سایر شهرها داد.

امروز تمام این اطلاعات استخراج می گردد که چه اظهار داشت که تعداد تهرانی برای دریافت وام ودیعه ثبت نام نموده اند.

محمودزاده ادامه داد: در سراسر کشور 2 میلیون و 220 هزار نفر برای دریافت تسهیلات مرابحه کالا و خدمات (یاری ودیعه مسکن) ثبت نام کردند.

منبع: ایلنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1010

به "واجدین شرایط دریافت وام ودیعه مسکن تا 20 مرداد اعلام می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واجدین شرایط دریافت وام ودیعه مسکن تا 20 مرداد اعلام می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید