نگاهی به روتر هواوی AX6

به گزارش مینی نت، غول چینی هواوی پس از عرضه پیروز به بازارهای جهانی، در فروردین ماه سال جاری، روتر AX6 را معرفی کرد. البته، هنوز این روتر وای فای 6 وارد بازار نشده است ولی احتمالا باز هم می تواند فروش بالای روتر AX3 را تکرار کند.

نگاهی به روتر هواوی AX6

اگر دنبال خرید یک روتر وای فای 6 ارزان قیمت ولی پرقدرت برای خانه تان هستید؛ احتمالا اگر چند ماه دیگر صبر کنید؛ یکی از در تیررس خرید شما قرار می گیرد.

معرفی روتر هواوی AX6

به گفته هواوی، روتر AX6 نیز با استاندارد +Wi-Fi 6 و در رده AX7200 عرضه می گردد که شامل سرعت 1376 مگابیت روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5765 مگابیت روی فرکانس 5 گیگاهرتز است. هواوی می گوید یک فیلم HD به وسیله این روتر در 8 ثانیه دانلود می گردد. سرعت AX6 حدود 140 درصد بیشتر از AX3 است و از 4K QAM پشتیبانی می نماید.

این روتر از 8 استریم مستقل پشتیبانی می نماید که سهم هر فرکانس رادیویی 4 استریم جداگانه است و روی هر دو فرکانس MIMO 4×4 را داریم. مدیران هواوی می گویند سیگنال های رادیویی از سه دیوار عبور نموده و برد موثر آن 50 درصد افزایش یافته و پوشش دهی وای فای آن نیز 60 درصد بیشتر شده است.

در این روتر از هوش مصنوعی اتوماتیک برای یافتن کانال های رادیویی خلوت تر و با نویز و تداخل کمتر سود می برد تا روتر روی برترین باند رادیویی برای دستیابی به بیشترین سرعت پیکربندی گردد.

روی روتر هواوی AX6 از سیستم عامل HarmonyOS و قابلیت Huawei Routing استفاده شده تا در کمترین زمان بتوان یک اتصال اینترنت را فقط با یک لمس و کشیدن و رها کردن، راه اندازی و مدیریت کرد.

یک ارتقای پیروز در بازار روترهای وای فای 6

بعلاوه، این روتر وای فای 6 از فناوری GameTurbo 2.0 برای شتاب دهنده گی بازی های موبایل سود می برد و می تواند به طور اتوماتیک و هوشمند، بازی های موبایل را شناسایی و روی سریع ترین باند فرکانسی تنظیم کند تا کمترین تاخیر و گم شدن بسته را داشته باشیم.

هواوی در این روتر از 256 مگابیت رم و 128 مگابیت رام یا حافظه فلش استفاده نموده و دارای چهار آنتن خارجی وای فای است. همین طور، این روتر به 4 درگاه شبکه اترنت 1000 مگابیتی مجهز شده است.

از نظر ظاهری، روتر AX6 همان طراحی روتر AX3 را داشته و در دو رنگ مشکی و سفید عرضه خواهد شد با این تفاوت که قطر روتر تازه کمی بیشتر است. در وسط پنل رویی روتر AX3 یک کلید هوشمند هواوی مشاهده می کنیم که اکنون در AX6 نیست و همین طور بخش کناری برای قرار دادن گوشی و اتصال اتوماتیک به وای فای، کوچک تر و جمع و جورتر شده است.

هواوی هنوز قیمت این روتر تازه خود را اعلام ننموده است ولی احتمالا باز هم قیمتی ارزان در بازار روترهای وای فای 6 خواهد داشت تا بتواند جایگزین و ارتقای خوبی برای روتر خوش نام AX3 باشد و یکی از گردد.

منبع: شبکه چی
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2054

به "نگاهی به روتر هواوی AX6" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به روتر هواوی AX6"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید