نکات درباره خرید تب سنج و دستگاه پالس اکسیمتر برای کنترل کرونا

به گزارش مینی نت، در روزهای کرونایی یا بروز علائم بیماری های مختلف، داشتن تجهیزاتی چون تب سنج و دستگاه سنجش سطح اکسیژن می تواند نجات بخش ما باشد.

نکات درباره خرید تب سنج و دستگاه پالس اکسیمتر برای کنترل کرونا

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام زنبیل، برای خرید تب سنج و دستگاه سنجش سطح اکسیژن باید نکات مهمی را بدانید که امروز آنها را با شما در میان می گذاریم.

در روزهایی که همه ما اسیر ویروس وحشتناکی چون کرونا (کووید 19) هستیم و هنوز هیچ زمان مشخصی برای رهایی از آن وجود ندارد، تشخیص سریع و به موقع برای ابتلا به این بیماری می تواند گامی عظیم در آغاز فرایند درمان باشد.

تب، سرفه و کاهش سطح اکسیژن خون از جمله مهمترین نشانه های این بیماری است. از طرف دیگر تب همواره یکی از سیستم های دفاعی بدن و نشانه های بروز بیماری های مختلف بوده و در فصول سرد سال که سرماخوردگی و آنفلوآنزا هم اوج می گیرد، تشخیص زودهنگام تب داشتن می تواند یاری زیادی به ما کند.

برای همین این روزها تقریبا به هر سازمان و اداره ای یا شرکت ها و مراکز مختلف که سر بزنید، هنگام ورود درجه تب شما سنجیده می گردد.

ضمن اینکه توصیه می گردد در خانه هایی که بچه ها و بچه های کم سن وسال زندگی می نمایند، همواره یک تب سنج داشته باشید؛ چرا که تب بالا خطرناک است و می تواند منجر به تشنج گردد. داشتن این دستگاه یاری می نماید بتوانید به صورت لحظه ای تب بچه ها یا حتی خودتان را اندازه گیری کنید.

اما چون تجهیزات پزشکی محصولات تخصصی هستند، همواره این سوال برای خریداران وجود دارد که کدام مدل بهتر است، یا دستگاه مورد نظر ما چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

البته ناگفته نماند که قیمت تب سنج یا دیگر تجهیزات پزشکی تشخیص کرونا و دیگر بیماری ها هم جزو اولویت های خریداران است.

به همین دلیل قصد داریم در این مطلب بیشتر درباره نکات مهمی صحبت کنیم که هنگام خرید تب سنج و دستگاه پالس اکسیمتر (سنجشگر اکسیژن) باید بدانید.

انواع تب سنج

پیش از پرداختن به بقیه موارد، شاید بهتر است اول انواع تبسنج را بشناسیم که یکی از مهمترین سوالات شما پاسخ داده گردد. به طور کلی سه مدل از این دستگاه در بازار پیدا می گردد و کاربرد بیشتری دارد که در ادامه آنها را معرفی می کنیم:

. تب سنج جیوه ای: همان مدل قدیمی معروف است که تا همین چند وقت پیش زمانی که به دکتر عمومی مراجعه می کردید یکی از آنها را داخل دهان تان می کرد تا تب شما را بسنجد. گرچه رفته رفته استفاده از این مدل منسوخ شده و دیگر از شکستن آن داخل دهان و خوردن جیوه خبری نیست!

. تب سنج دیجیتال: این مدل در واقع مرسوم ترین و بهترین گزینه برای استفاده خانگی است که قیمت بالایی ندارد و داشتن یکی از آنها در خانه لازم است. بیشتر مدل های دیجیتال دارای دکمه خاموش/روشن و نمایشگر LCD برای نمایش دمای بدن هستند.

طرز کار آنها هم خیلی ساده و راحت است و با باتری کار می نماید. البته این مدل در واقع به صورت تماسی کار می نماید. ولی در بازار می توانید تب سنج (ترمومتر) دیجیتال غیرتماسی هم پیدا کنید که به صورت لیزری کار می نماید.

. تب سنج مادون قرمز: این مدل در واقع همان نمونه ای است که استفاده از آن در روزهای کرونایی رواج پیدا نموده و در مراکز مختلف یکی از آنها را مقابل پیشانی شما می گیرند. این تب سنج با فاصله کمی از پیشانی یا گوش قرار می گیرد و خیلی سریع در حد چند ثانیه کوتاه دمای بدن شما را گزارش می نماید. البته قیمت این مدل نسبت به نمونه های دیگر بالاتر است.

کدام تب سنج برای بچه ها مناسب است؟

برای بچه ها و در حالت عادی همان تب سنج دیجیتالی کاملا جوابگوی احتیاج شماست و می توانید یکی از آنها را بخرید. البته دقت کنید که این مدل هم به صورت زیربغل و هم به صورت مقعدی قابل استفاده است.

ولی نکته مهم این است که به گفته پزشکان و متخصصان برای بچه ها زیر سه سال بهتر است به صورت مقعدی بهره ببرید؛ چرا که نتیجه دقیق تری در پی دارد. ولی برای بچه ها بالای سه سال یا افراد عظیمتر، استفاده زیربغلی هم مسئله ای ندارد.

چطور دستگاه پالس اکسیمتر (سنجشگر اکسیژن) بخریم؟

برای خرید دستگاه پالس اکسیمتر با اینکه تنوع زیادی در بازار وجود دارد، ولی از نظر کارایی انتخاب زیادی ندارید. در واقع همه مدل ها دیجیتالی هستند و با قراردادن انگشت دست در قسمت مخصوص، می توان میزان اکسیژن را اندازه گیری کرد.

بیشترین تفاوت مدل های مختلف به طراحی ظاهری، کیفیت ساخت، قیمت، تکنولوژی های مختلف، اندازه و کیفیت نمایشگر و... مربوط می گردد.

بهترین تب سنج و دستگاه پالس اکسیمتر (سنجشگر اکسیژن) را از کجا بخریم؟

فرقی نمی نماید کدام مدل تب سنج باشید، قیمت و کارایی دستگاه این روزها حرف اول را می زند و پیش از هر تصمیمی باید قیمت های بازار را آنالیز کنید. البته ناگفته نماند برای مصرف خانگی می توانید سراغ مدل های دیجیتال بروید و برای محیط های اداری یا پرتردد می توانید از مدل مادون قرمز بهره ببرید.

بهترین مرجع شما برای آنالیز قیمت و مشخصات انواع تب سنج، دستگاه سنجش اکسیژن و دیگر تجهیزات پزشکی، فروشگاه اینترنتی زنبیل است که می توانید با خیال راحت بهترین تجربه خرید را برای خودتان رقم بزنید.

می توانید مشخصات فنی و امکانات مدل های مختلف را ببینید و هر جایی برای تصمیم گیری نهایی دچار مشکل شدید امکان مقایسه آنها نیز فراهم شده است.

در این فروشگاه علاوه بر تضمین بهترین قیمت می توانید از خدمات منحصربه فرد زیر هم بهره مند شوید:

. چتر حمایتی زنبیل

. 10 روز ضمانت خرید (ضمانت بهترین قیمت، اصالت کالا، مغایرت و امکان عودت درصورت پشیمانی از خرید)

. امکان خرید اقساطی

. مشاوره و حتی فروش و ثبت سفارش تلفنی

. ارسال اختصاصی در بازه زمانی 3 ساعته دلخواه مشتری و ارسال فوری حداکثر طی 3 ساعت بعد از نهایی شدن سفارش ویژه مشتریان تهران

با خرید اینترنتی از زنبیل سالم بمانید و بهترین تجربه را برای خودتان بسازید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1262

به "نکات درباره خرید تب سنج و دستگاه پالس اکسیمتر برای کنترل کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات درباره خرید تب سنج و دستگاه پالس اکسیمتر برای کنترل کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید