نمایشگر نشکن موبایل از جنس صدف دریایی فراوری شد

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، برای فراوری این نمایشگر که در برابر خرد شدن کاملاً مقاوم است، از مواد براق داخل پوسته این موجود نرم تن استفاده شده است.

نمایشگر نشکن موبایل از جنس صدف دریایی فراوری شد

استفاده از شیشه در فراوری نمایشگرهای تلفن همراه موجب شده این محصول در برابر سقوط و ضربه بسیار آسیب پذیر باشد. لذا محققان دانشگاه مک گیل، نوع جدیدی شیشه مقاوم را با شفافیت و استحکام جدی فراوری نموده اند.

لایه داخلی و رنگین کمانی صدف ها حاوی پلاکت های کربنات کلسیم سفت با پلیمرهای زیستی نرم و الاستیک در هم آمیخته شده است که هم باعث استحکام آن شده و هم از ایجاد ترک و شکستگی جلوگیری می نماید. برای افزایش مقاومت این ترکیب از ورقه های شیشه ای و اکریلیک هم در ترکیب آن استفاده شده است.

آنالیز ها نشان می دهد این ترکیب تازه سه برابر قوی تر از شیشه معمولی و پنج برابر مقاوم تر در برابر شکسته شدن احتمالی است. انتظار می رود در آینده نزدیک از این روش برای فراوری نمایشگرهای متنوع برای گوشی های هوشمند استفاده گردد که رنگ های متنوعی داشته باشند.

بعلاوه از این روش می توان برای فراوری نمایشگرهای شفاف و رسانا هم استفاده کرد. انتظار می رود در آینده نزدیک برای تجاری سازی این محصول اقدام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1774

به "نمایشگر نشکن موبایل از جنس صدف دریایی فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگر نشکن موبایل از جنس صدف دریایی فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید