مکمل های طبیعی انرژی زا

به گزارش مینی نت، چنانچه قصد دارید مقداری مکمل انرژی زا را به جهت افزایش سلامت خود مصرف کنید، در این صورت توصیه می شود که انواعی را مصرف نمایید که طبیعی هستند. این مکمل ها خطرات همراه با مکمل های غیر طبیعی را نخواهند داشت.

مکمل های طبیعی انرژی زا

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

چنانچه قصد دارید اندازهی مکمل انرژی زا را به جهت افزایش سلامت خود مصرف کنید، در این صورت توصیه می شود که انواعی را مصرف نمایید که طبیعی هستند. این مکمل ها خطرات همراه با مکمل های غیر طبیعی را نخواهند داشت. در این مقاله اطلاعاتی را در خصوص مکمل های انرژی زا طبیعی مختلفی در اختیارتان قرار می دهیم.

عادات زندگی و کاری باعث می شوند پس از یک روز طولانی دیگر هیچ انرژی برای ما باقی نماند. در حالی که داشتن عادات غذایی سالم ممکن است تا حدی به تأمین انرژی مورد نیاز بدن کمک کنند، اما این روزها اتکاء مطلق به آن واقع گرایانه نخواهد بود. فرد می تواند مکمل های انرژی زا طبیعی را جهت تأمین نیازهای افزایش یافته انرژی بدن مصرف نماید. این مکمل ها در اشکال مختلفی مانند نوشیدنی، قرص، و پودر عرضه می شوند.

چند مکمل انرژی زا طبیعی

اگر در طول کار احساس بی حالی شدیدی دارید، لازم است که با دقت به رژیم غذایی تان فکر کنید. تغییرات غذایی مناسب می تواند به مقابله با مشکل خستگی کمک کند. محصولات فراوانی وجود داشته که ادعا داشته به مسائل مربوط به انرژی کمک می کنند؛ با این حال، لازم است که پیش از خرید هر یک از چنین مکمل هایی به خوبی تحقیق نمایید.

ویتامین های B کمپلکس

ویتامینB کمپلکس گروهی از هشت ویتامین محلول در آب با نامهای ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک)، ویتامین B6 (پیریدوکسین)، ویتامین B7 (بیوتین)، ویتامین B9 (اسید فولیک)، و ویتامین B12 (کوبالامین) را شامل می شود. هر یک از این ویتامینها عملکردهای ویژه ای را در بدن به انجام می رسانند. در حالی که ویتامین های B1، B2، B3، و بیوتین به فرایندهای تولید انرژی کمک می کنند، ویتامین B6 جهت متابولیسم اسیدهای آمینه و ویتامین B12 و اسید فولیک جهت فرایند تقسیم سلولی مورد نیاز می باشند.

اندازه مصرف: به دلیل آنکه نشانهای تجاری بسکمک از این مکملها در بازار وجود دارد، بهتر است در خصوص ویتامین B کمپلکس طبیعی با متخصص تغذیه و یا پزشک خانوادگی خود مشورت نمایید. همچنین از دستوراتی که در خصوص اندازه مصرف داده می شود با دقت پیروی کنید.

چای سبز

گفته می شود که هیچ نوشیدنی دیگری به مقدار چای سبز دارای خواص سلامتی بخش نیست. خواص آن از هزاران سال پیش شناخته شده است. این چای در تقویت سیستم ایمنی، درمان عفونت و جلوگیری از بالا رفتن سطوح کلسترول شگفتی می کند. همچنین مصرف آن به افراد مبتلا به آرتریت توصیه می شود. وجود پلی فنول های کاتچین، به خصوص آنتی اکسیدانی قوی تحت عنوان اپیگالوکاتچین گالات (EGCG)، خواص زیادی را به چای سبز بخشیده است.

اندازه مصرف: تقریباً تمام مارکهای معروف، چای سبز را به فروش می رسانند و به راحتی قابل تهیه است. دو فنجان چای سبز در روز تمام چیزی است که جهت حفظ سلامتی و برخورداری از انرژی مورد نیاز است.

یربا ماته و یا یربا میت (Yerba Mate)

یربا میت که به صورت یربا ماته تلفظ می شود و اغلب تحت عنوان نوشیدنی باستانی سلامت و تناسب اندام نامیده می شود، در اصل از جنوب آمریکا است. گفته می شود که این نوشیدنی حاوی ترکیباتی است که شما را پرانرژی و سالم نگاه می دارد. این نوشیدنی از درخت راج یا خاس (holly) (نام گیاه شناسی: Ilex paraguariensis) از جنگلهای بارانی جنوب آمریکا بدست می آید. گفته می شود که یربا ماته ترکیبی از اثرات چای، قهوه و شکلات را در خود دارد.

اندازه مصرف: در کشورهایی مانند آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه، و جنوب برزیل، یربا ماته مانند یک نوشیدنی ملی است و همانند چای یا قهوه مصرف می شود. شما همچنین می توانید آن را به جای قهوه مصرف کنید. همچنین در فروشگاه های خرده فروشی مختلفی قابل تهیه است.

گرده زنبور عسل

استفاده از گرده زنبور عسل در قالب مکملهای تغذیه ای یکی از بهترین گزینه های تأمین انرژی مورد نیاز بدن است. این گرده چیزی نیست جز دانه های گرده که بر روی بدن زنبور عسل جمع آوری شده است. آنها دارای ارزش غذایی بسیار بالایی بوده و همچنین گاهی اوقات ممکن است حاوی بزاق زنبور عسل باشند. این گرده حاوی ویتامین، مواد معدنی، کربوهیدرات، چربی و پروتئین است.

اندازه مصرف: بسته به نوع گرده زنبور عسل (گرانول، قرص، و یا گرانول آغشته به عسل) اندازه مصرف آن هم متفاوت خواهد بود. با آنکه مصرف دانه های گرده بی ضرر است، اما ممکن است در برخی موارد واکنشهای آلرژیک را بوجود آورند. همچنین بهتر است در خصوص اندازه مصرف آنها با پزشک خود مشورت نمایید.

در بازار چندین مکمل در قالب نوشیدنی های انرژی زا وجود داشته که با در نظر گرفتن نیاز هم خانمها و هم آقایان آماده شده اند. چند مکمل دیگری مانند گوارانا و جینسنگ کره ای وجود داشته که آنها هم بسیار محبوب می باشند. با این حال مصرف مکمل هایی مانند گوارانا به دلیل داشتن عوارض جانبی بحث برانگیز بوده است. از اینرو توصیه می شود که نظر متخصص در این امر و پزشک خود را پیش از شروع به مصرف هرگونه مکمل جویا شوید.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های متخصص این شاخه علمی در نظر گرفته شود.

منبع: راسخون
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1805

به "مکمل های طبیعی انرژی زا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکمل های طبیعی انرژی زا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید