مقایسه لکسوس IS250 با مرسدس بنز C200 و ب ام و 328i

به گزارش مینی نت، بدون تردید کلاس سدان اسپرت کامپکت را باید یکی از پرطرفدارترین بخش های خودرو در دنیا دانست که همیشه به تعداد رقبای حاضر در این سگمنت و هواداران آن افزوده می گردد. معمولاً افرادی طرف دار این سگمنت هستند که از یک خودرو انتظاراتی مانند سواری نرم و راحت، تا حدودی دارا بودن ویژگی های یک خودروی خانوادگی و تجربه یک رانندگی هیجان انگیز و اسپرت را دارند.

مقایسه لکسوس IS250 با مرسدس بنز C200 و ب ام و 328i

بدون تعارف باید قبول کنیم که پیش تازان رقابت در این سگمنت، خودروهای آلمانی هستند که به طور معین با خودروهایی مانند ب ام و سری 3 و بنز کلاس C حرف اول را در این کلاس می زنند. البته قضیه به همین سادگی ها هم نیست و نباید تصور کرد که این دو در این میدان تنها هستند. درواقع، حضور در این سگمنت به حدی وسوسه انگیز است که تمامی خودروسازان را به حضور در این بخش از بازار ترغیب می نماید. با وجود این، این بار در مقایسه ما رقیب این دو خودروی پرمدعای آلمانی، خودرویی نیست جز لکسوس IS250 که در گود رقابت حضور یافته و قصد سرشاخ شدن با رقبایش را دارد.

با هم نگاهی به مقایسه لکسوس IS250 با مرسدس بنز C200 و ب ام و 328i می اندازیم تا ببینم کفه ترازو به نفع کدام یک سنگینی می نماید.

مقایسه لکسوس IS250 با ب ام و 328i

سری 3 ب ام و یک سدان اسپرت کوچک است که به عنوان یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین مدل های ب ام و در سراسر جهان شناخته می گردد. این خودرو از طراحی خارجی جذابی بهره می برد که گویای ذات اسپرت و خشن آن است. فضای کابین این خودرو از طراحی متفاوتی نسبت به مدل های قبلی خود برخوردار است و سعی نموده است به سدان های عظیم تر ب ام و مانند سری 5 نزدیک گردد. کیفیت متریال به کاررفته در کابین نیز خوب است، اگرچه از دو رقیب خود در این مقایسه اندکی ضعیف تر عمل نموده است.

کابین این خودرو به لطف افزایش اندازه نسبت به نسل قبل، جادار و راحت است و جایگاه های ردیف جلو حس اسپرت بودن خودرو را منتقل می نمایند. در کابین ب ام و 328i به لطف بهره مندی از سیستم iDrive از شلوغی بیش از حد جلوگیری شده است و تعداد دکمه ها مفید و مختصر است. بدون شک می توان گفت که پیشرانه ب ام و 328i نقطه قوت آن نسبت به دو رقیبش است.

این خودرو به یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ که از سیستم های تزریق مستقیم سوخت و زمان بندی متغیر سوپاپ ها بهره می برد مجهز است. این موتور توان فراوری حداکثر 245 اسب بخار قدرت و گشتاور 350 نیوتن متر را دارد و می تواند به وسیله یک جعبه دنده 8 سرعتی، ب ام و 1.5 تنی را در 6.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند که از لکسوس IS250 با شتاب 8 ثانیه ای سریع تر است.

مصرف سوخت ترکیبی ب ام و نیز 6.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است که به دلیل توربوشارژ بودن حدود 3 لیتر از لکسوس کم تر است که مقدار قابل توجه ای است.

ب ام و 328i سواری بسیار خوبی دارد. البته تا حدود بسیاری آن را مدیون جعبه دنده 8 سرعتی تیپ ترونیک خود است که عملکرد آن بدون شک یک سر و گردن از دو رقیب دیگر برتر است.

از نظر امکانات رفاهی نیز هردو خودرو آن قدر مجهز هستند که سخت گیرترین افراد را نیز راضی نگه دارند. به طور کلی ب ام و 328i را باید خودرویی با دینامیک و فرمان پذیری بالا برشمرد که برای اسپرت پسندان یک گزینه جذاب محسوب می گردد.

مقایسه لکسوس IS250 با مرسدس بنز C200

کوچک ترین سدان های فراوریی مرسدس بنز در کلاس C قرار می گیرند که از این کلاس تنها C200 به ایران راه یافته که عمدتاً نسخه 2014 آن که با کد اتاق W205 شناخته می گردد در بازار موجود است.

طراحی مدل C کلاس جدید نسبت به قبل تغییرات بسیاری نموده و تا حدود زیادی به کلاس S شباهت پیدا نموده است. در طراحی این خودرو خطوط برجسته و حجم دهنده به زیبایی به کار رفته که موجب شده بنز C200 چهره بسیار خوبی به خود بگیرد.

طراحی کابین این خودرو نیز تحت تأثیر کلاس S انجام شده است و مرسدس بنز برای این خودرو سنگ تمام گذاشته و از متریال بسیار باکیفیتی مانند پوشش چرمی و قطعات چوبی باکیفیت برای طراحی کابین آن استفاده نموده است. فضای کابین جادار و راحت است اگرچه نباید از آن انتظاری مانند سدان های عظیم مرسدس داشته باشید.

مرسدس بنز C200 به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ مجهز است که توان فراوری حداکثر 184 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور را دارد و می توان به یاری یک جعبه دنده 7 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک سرعت مرسدس بنز را در 7.8 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت برساند که از ب ام و 328i کندتر و با لکسوس تقریباً برابر است.

مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است که نشان می دهد خودروی کم مصرف تری نسبت به لکسوس محسوب می گردد.

امیدواریم که این مقایسه لکسوس IS250 با بنز C200 و ب ام و 328i توانسته باشد اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار دهد. نظرات و تجربیات خود از هر یک از این خودروها را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

درباره لکسوس IS250 بیشتر بخوانید:

  • معرفی لکسوس IS250 و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با لکسوس IS250
منبع: دیوار
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1052

به "مقایسه لکسوس IS250 با مرسدس بنز C200 و ب ام و 328i" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه لکسوس IS250 با مرسدس بنز C200 و ب ام و 328i"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید