معاون اردوغان با نماینده اتحادیه اروپا در امور ترکیه ملاقات کرد

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، فواد اوکتای معاون رئیس جمهور ترکیه امروز آدینه در مورد تنش های اخیر میان این کشور با یونان با کریستین برگر نماینده اتحادیه اروپا در امور ترکیه را در آنکارا دیدرا و تبادل نظر کرد.

معاون اردوغان با نماینده اتحادیه اروپا در امور ترکیه ملاقات کرد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، طرفین در این ملاقات که 45 دقیقه به طول انجامید، در مورد تحولات مدیترانه شرقی٬ اتحادیه گمرکی و مهاجرت رایزنی کردند.

فواد اوکتای در ملاقات با کریستین برگر ضمن اشاره به مسائل موجود در روابط ترکیه و اتحادیه اروپا در سطح شرکت ها تأکید کرد که آنکارا بدون به مخاطره انداختن دستور کار خود تبادل نظرها با تمام اعضای این اتحادیه را ادامه می دهد.

معاون رئیس جمهور ترکیه و نماینده اتحادیه اروپا در امور این کشور همچنین در جریان این ملاقات همچنین با آنالیز مسائل مرتبط با دوره همه گیری کرونا، درباره مبارزه ترکیه با این ویروس تبادل نظر کردند.

لازم به ذکر است، وزارت امور خارجه ترکیه ساعاتی پیش در واکنش به تهدید به اعمال تحریمِ این کشور از سوی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای بیان کرد: اتحادیه اروپا حق ندارد از فعالیت های کشورمان برای اکتشاف منابع هیدروکربن انتقاد و از ما درخواست کند تا این فعالیت ها را متوقف کنیم. انتقادهای اروپا در این باره پذیرفتنی نیست.

لازم به ذکر است، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیشتر در مورد تنش ها میان آتن و آنکارا در سخنانی بیان کرد: خواهان برگزاری تبادل نظرهای جدی میان ترکیه و یونان هستیم؛ همچنین از ترکیه می خواهیم تا از اقدامات یکجانبه خودداری کند.

وی در ادامه از آنالیز اقداماتی علیه ترکیه که می تواند دارایی های این کشور از قبیل کِشتی های متعلق به آنکارا را تحت تحریم های اتحادیه اروپا قرار دهد نیز اطلاع داد.

لازم به ذکر است، دلیل اصلی شدت دریافت تنش ها میان ترکیه و یونان، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1144

به "معاون اردوغان با نماینده اتحادیه اروپا در امور ترکیه ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون اردوغان با نماینده اتحادیه اروپا در امور ترکیه ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید