مرغ ها و اردک ها عامل پاندمی جدید در آمریکا خواهند بود

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسلش گیر، بسیاری از آمریکایی ها عادت دارند که در حیاط خانه های خود مرغ نگهداری کنند. بر طبق گزارش مرکز مذکور، 163 مورد ابتلاء به سالمونلا در روزهای اخیر به همین علت گزارش شده که این امر نگران کننده است.

مرغ ها و اردک ها عامل پاندمی جدید در آمریکا خواهند بود

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا اعلام کرده که پاندمی سالمونلا در آمریکا از 20 می آغاز شده و در 43 ایالت شناسایی شده است. از میان 163 نفری که به این بیماری مبتلا شده اند 34 نفر شرایط وخیمی داشته و در بیمارستان بستری شده اند. اما هنوز موارد مرگی بدین علت گزارش نشده است.

این مرکز تصریح کرده احتمالاً عدد واقعی مبتلایان به این بیماری بسیار بیشتر از موارد شناسایی شده، زیرا بسیاری از افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند بهبود یافته و به پزشک مراجعه نمی کنند. در آمریکا یک سوم افرادی که به سالمونلا مبتلا می شوند زیر 5 سال سن دارند.

بیماری یادشده علاوه بر مرغ از اردک یا پرنده های مشابه هم به انسان ها منتقل می شود. پرندگان سالم می توانند ویروس سالمونلا را حمل کرده و در محیط وسیع تری منتشر کنند. افرادی که با پرندگان یا محل زندگی آنها در تماس هستند ممکن است به طور تصادفی عامل بیماری زا را دریافت کرده و بیمار شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1651

به "مرغ ها و اردک ها عامل پاندمی جدید در آمریکا خواهند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرغ ها و اردک ها عامل پاندمی جدید در آمریکا خواهند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید