محدودیت های پیش فروش خودرو برداشته شد ، یارانه 10 میلیونی برای خرید خودرو

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران، زیان خودروسازان از طرح های پیش فروش به 100 هزار میلیارد تومان می رسد. این جمله محمدرضا نجفی منش، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران است. درباره بزرگی این عدد همین بس که 10 برابر کل درآمدهای نفتی پارسال است.

محدودیت های پیش فروش خودرو برداشته شد ، یارانه 10 میلیونی برای خرید خودرو

با این حال، خودروسازان در اوج زیان همچنان سیاست پیش فروش خودرو را دنبال می نمایند. این بار قرار است خودرو کوئیک آر با اختلاف قیمت 10 میلیون تومانی نسبت به بازار به تعدادی خاص از مشتریان تحویل گردد. قیمت کوئیک آر در هر دو رنگ حدود 160 میلیون تومان در بازار است اما در طرح فروش فوری تحویل سه ماهه قرار است این خودرو با حدود 150 میلیون تومان قیمت واگذار گردد. در واقع اگر کسی بتواند در این قرعه کشی برنده گردد 10 میلیون تومان رانت یا همان یارانه به جیب خواهد زد.

فروش فوری و پیش فروش خودروی سایپا کوییک R از صبح دیروز شروع شد و تا سه روز ادامه دارد. بر اساس اطلاعیه گروه خودروسازی سایپا، در طرح فروش فوری کوییک R، قیمت این خودرو 149 میلیون و 416 هزار تومان اعلام شده و گفته می گردد خودرو سه ماهه تحویل مشتری داده می گردد.

اما در طرح پیش فروش موعد تحویل خودرو دی، بهمن و اسفندماه است. متقاضیان باید مبلغ 74 میلیون و 708 هزار تومان در زمان ثبت نام پرداخت نمایند. مابقی هزینه خودرو به قیمت روز و هنگام تحویل در زمستان 1400 از مشتریان دریافت می گردد.

بعلاوه این خودروساز اعلام نموده که در این مرحله از فروش فوق العاده و پیش فروش یکساله کوییک آر به درخواست متقاضیان بعضی از محدودیت ها از جمله پلاک فعال انتظامی، سند در رهن و فک رهن زودتر از موعد، تطابق کدپستی متقاضی و نمایندگی و بعلاوه عدم خرید طی 48 ماه گذشته از سایپا و ایران خودرو برداشته شده و مشتریان می توانند بدون این محدودیت ها ثبت نام نمایند.

جزئیات دیگر را هم می توانید در گزارش پیش فروش کوئیک بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1680

به "محدودیت های پیش فروش خودرو برداشته شد ، یارانه 10 میلیونی برای خرید خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت های پیش فروش خودرو برداشته شد ، یارانه 10 میلیونی برای خرید خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید