تور چین ارزان: فواید شگفت انگیز تخم بلدرچین

به گزارش مینی نت، تخم بلدرچین یک بمب ویتامینی و تغذیه ای است! اگر در بین مواد غذایی در پی ماده ای باارزش و سالم هستید، توصیه می کنیم تخم بلدرچین مصرف کنید. خواص و فواید استفاده و مصرف آن در ادامه مطلب شرح داده شده است.

تور چین ارزان: فواید شگفت انگیز تخم بلدرچین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

تخم بلدرچین یک ماده غذایی بی نظیر با ارزش تغذیه ای بالا و کاربردهای درمانی بسیار است و همچون گوشت بلدرچین مصرف آن باعث تامین انرژی مورد احتیاج روزانه بدن می گردد. متاسفانه غالب افراد جامعه در بین انواع تخم پرندگان تنها به مصرف تخم مرغ بسنده نموده اند، در صورتی که تخم سایر پرندگان نظیر تخم بلدرچین، تخم کبک، شتر مرغ، کبوتر، غاز یا اردک و ... نیز خواص مختص به خود را داشته و قرار دادن آنها در رژیم غذایی روزانه به سلامت بدن یاری خواهد نمود. یکی از برترین انواع تخم پرندگان، که مصرف روزانه آن به ویژه برای بچه ها توصیه می گردد، تخم بلدرچین است. نتایج پژوهشگران در خصوص خواص تخم بلدرچین نشان داده، تخم این پرنده کوچک در مقایسه با تخم مرغ شش برابر ویتامین آ، هفت برابر آهن و پنج برابر فسفر دارد و غنی از کلسیم است و به همین علت بمب ویتامین نام گرفته است. بعضی تحقیقات این ماده غذایی را عاملی برای افزایش شیر مادر عنوان نموده اند.

مشخصات تخم بلدرچینتخم بلدرچین همچون چثه خود بلدرچین بسیار کوچک بوده، به طور تقریبی اندازه آن یک پنجم تخم مرغ می باشد. پوسته تخم این پرنده به صورت خالدار بوده و رنگ آن غالبا قهوه ای تیره متمایل به آبی است ولی گاهی به رنگ تا سبز و سفید نیز متغیر می باشد.

خواص تخم بلدرچین (طبیعت و خواص درمانی)طبع تخم بلدرچین گرم و خشک بوده، بعضی از مهمترین خواص درمانی آن عبارتند از:

مصرف تخم بلدرچین برای بچه ها بسیار مناسب بوده و متخصصان تغذیه مصرف آن را به علت یاری به رشد و افزایش ضریب هوشی بچه ها توصیه میکنند. بعلاوه استفاده از تخم بلدرچین در به حرف آمدن بچه ها موثراست.

تخم بلدرچین سرشار از منیزیم و ویتامین های گروه ب بوده، از این رو ماده غذایی مفید برای تنظیم سیستم عصبی، درمان افسردگی، کاهش استرس، افزایش شادابی و نشاط است و باعث بهبود عملکرد و فعالیت های مغز م گردد.

تخم بلدرچین برای سالمندان بسیار مفید بوده، املاح موجود در آن در پیشگیری و بهبود آلزایمر موثر است.

تخم بلدرچین برای دوران نقاهت بیماری ها به ویژه دوران نقاهت بعد از عمل های جراحی و زایمان بسیار مفید بوده باعث بازیابی انرژی از دست رفته بدن می گردد.

از خواص تخم بلدرچین به علت وجود آهن یاری به درمان و برطرف کم خونی است.

ترکیبات مغذی موجود در تخم بلدرچین، در دفع مواد رادیواکتیو، فلزات سنگین ناشی از آلودگی هوا (مانند سرب، جیوه) و مواد زائد بدن موثر است.

از خواص تخم بلدرچین یاری به درمان بیماری هایی نظیر آسم و آرتریت روماتوئید است.

مصرف تخم بلدرچین در دوران بارداری و شیردهی نیز بسیار مفید است و ضمن افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن، بر رشد بهتر جنین تاثیر دارد.

مصرف تخم بلدرچین برای حفظ سلامت پوست و مو مفید می باشد، بعلاوه برای جلوگیری از ریزش موی سر و برطرف کدری رنگ پوست می توان از ماسک تخم بلدرچین استفاده نمود.

ارزش غذایی تخم بلدرچینتخم بلدرچین همچون سایر تخم پرندگان سرشار از پروتئین، اسید آمینه های ضروری، عناصر معدنی مورد احتیاج و انواع ویتامین ها است. اندازه کلسترول زرده تخم بلدرچین از تخم مرغ معمولی کمتر بوده، لیکن اندازه پروتئین آن حدود 3 الی 4 بار از تخم مرغ عادی بیشتر است و به لحاظ ارزش تغذیه ای در صندلی بهتری قرار گرفته است.بعلاوه تخم بلدرچین حاوی کلسترول خوب HDL و نیز ماده شیمیایی کولین است که باعث می گردد یک خوراک مقوی و سالم برای همه گروه های سنی به ویژه بچه ها و دوران سالمندی باشد.

مضرات تخم بلدرچین (موارد احتیاطی و منع مصرف)تا کنون عارضه خاصی در خصوص مصرف تخم بلدرچین گزارش نشده است، تنها نکته قابل توجه اینکه با توجه به طبع گرم تخم بلدرچین، زیاده روی در مصرف آن به ویژه برای افراد با مزاج گرم مضر بوده و همچون سایر خوراکی ها رعایت اعتدال در مصرف آن لازم است.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1817

به "تور چین ارزان: فواید شگفت انگیز تخم بلدرچین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: فواید شگفت انگیز تخم بلدرچین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید