فاصله جغرافیایی مانع دوستی و تعاملات ایران و چین نمی گردد

به گزارش مینی نت، خبرنگاران/هرمزگان فرمانده ناوگروه نیروی دریایی چین گفت: توقع دارم در آینده تبادلات و همکاری نیروی دریایی دو کشور بیش ازپیش تقویت شده و با تشریک مساعی دو طرف به طور مشترک، صلح و ثبات پابرجا و ماندگار و منطقه را حفظ کند و آینده باشکوه تری را برای روابط دو کشور بسازیم.

فاصله جغرافیایی مانع دوستی و تعاملات ایران و چین نمی گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، دریادار شن هائو صبح امروز در جمع خبرنگاران اضافه نمود: به مناسبت 46 امین سالگرد برقراری روابط سیاسی چین و ایران، در رأس ناوگروهی با احساسات محبت آمیز و صمیمانه با آرزوی اجرای رزمایش مشترک دریایی هماهنگ، مشتاقانه به شهر بندرعباس سفر کردم.

وی اظهار کرد: امروز با برقراری ارتباط با دوستان ایرانی راه صلح و دوستی، راه پیشرفت و توسعه برقرار خواهد شد. چین و ایران کشورهای باستانی و متمدن در قاره آسیا هستند و روابط محبت آمیز دو ملت دارای سابقه بسیار طولانی بوده که به بیش از 2 هزار سال پیش بازمی گردد.

دریادار شن هائو اعلام کرد: طی سال های اخیر بسط و توسعه روابط چین و ایران روند خوبی داشته است و تبادلات زیادی اجرا شده و اعتماد سیاسی تعمیق یافته به خصوص تعاملات نیروی دریایی کشور عمیق تر شده است و همکاری های دونیرو نیز به طور مطلوب و ثابت به پیش می رود.

فرمانده ناوگروه نیروی دریایی چین اضافه نمود: به محض ورود به بندرعباس مهربانی دوستان ایرانی مخصوصاً دوستان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را احساس کردم و فرصت را غنیمت شمارده و به نمایندگی تمامی اعضای ناوگروه از برنامه ریزی گرم و دقیق دوستان ایرانی صمیمانه تشکر می کنم.

وی ادامه داد: علاوه بر این سفارت چین در ایران، شرکت های چینی و همچنین هم وطنان چینی نیز برای سفر ناوگروه به ایران تدارکات بسیار خوبی دیده اند، از زحمات همگی ممنونم.

فرمانده ناوگروه نیروی دریایی چین اضافه نمود: این ناوگروه چینی متشکل از ناوشکن chang chung ، ناو پشتیبانی chao hu ، ناورزمی jin zhou به همراه یک بالگرد در 23 آوریل شهر نانگ های چین را ترک کرد و در جهت خود از کشورهای فیلیپین، ویتنام، مالزی، بنگلادش، سریلانکا و پاکستان بازدید نموده است و امروز به شهر بندرعباس وارد شدیم.

وی اضافه نمود: در این سفر چهارروزه نیروی دریایی دو کشور برنامه های گوناگونی همچون ملاقات مقامات عالی رتبه دوجانبه، تبادلات تخصصی، بازدید از ناوگان متقابل و مسابقات ورزشی خواهد داشت.

دریادار شن هائو اضافه نمود: باور دارم با اجرای موفقیت آمیز این برنامه ها تعاملات و اعتماد نیروی دریایی دو کشور بیش ازپیش تقویت شده و دوستی دو طرف نیز تحکیم خواهد یافت.

فرمانده ناوگروه نیروی دریایی چین اعلام کرد: چین و ایران ازنظر جغرافیایی چند هزار کیلومتر فاصله دارند اما این فاصله مانع دوستی و تعاملاتمان نمی گردد و توقع دارم در آینده تبادلات و همکاری نیروی دریایی دو کشور بیش ازپیش تقویت شده و با تشریک مساعی دو طرف به طور مشترک، صلح و ثبات پابرجا و ماندگار و منطقه را حفظ کند و آینده باشکوه تری را برای روابط دو کشور بسازیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 503

به "فاصله جغرافیایی مانع دوستی و تعاملات ایران و چین نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله جغرافیایی مانع دوستی و تعاملات ایران و چین نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید