عمارت نظامیه در تهران به بوتیک هتل تبدیل شد

به گزارش مینی نت، هم زمان با فرارسیدن هفته دولت، بوتیک هتل نظامیه از بناهای واگذارشده صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی با حضور سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بهره برداری رسید.

عمارت نظامیه در تهران به بوتیک هتل تبدیل شد

خبرگزاری مهر: این بوتیک هتل در محل خانه تاریخی نظامیه، سه شنبه 5 شهریور 98، با حضور علی اصغر مونسان سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، معاون امور عمرانی استانداری تهران، هادی میرزایی مدیرعامل صندوق احیا، علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12 و جمعی از مسئولان و مدیران افتتاح شد.

بعد از افتتاح این مجموعه اقامتی و تاریخی، سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همراهی مدیرعامل صندوق احیا از بخش های مختلف این بنای تاریخی بازدید به عمل آورد.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن فرهنگی تاریخی در حین بازدید دکتر مونسان، توضیحاتی را در مورد تبدیل بناهای تاریخی به اماکن اقامتی و پذیرایی از جمله تبدیل خانه تاریخی نظامیه به بوتیک هتل نظامیه به سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارائه کرد.

مونسان در بازدید از بخش های مختلف این بوتیک هتل با اشاره به اهمیت احیا و مرمت بناهای تاریخی و استفاده بهینه از آن ها تأکید کرد و با اشاره به گستردگی بناهای تاریخی به وسعت مأموریت های صندوق احیا در استان های مختلف اشاره نمود و اضافه نمود: یکی از موضوعاتی که صندوق احیا باید به آن توجه ویژه داشته باشد، تفویض اختیار به ادارات کل میراث فرهنگی است.

او اضافه نمود: ضمن این که با توجه به ورود به موضوع تازه ای به حوزه احداث هتل ها به نام بوتیک هتل باید سامانه ای را برای هتل بوتیک ها با همکاری معاونت گردشگری در نظر بگیریم.

او در ادامه صحبت های خود بر حمایت های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سرمایه گذاران بخش خصوصی خصوصا سرمایه گذاران برای احیای بناهای تاریخی اطلاع داد.

هادی میرزایی مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن فرهنگی تاریخی نیز در این مراسم افتتاحیه در سخنانی با اشاره به کوشش های این صندوق برای احداث بوتیک هتل نظامیه گفت: عمارت نظامیه از جمله 80 بنای تاریخی است که در فرآیند مزایده توسط صندوق احیا به منظور باززنده سازی، مرمت و بهره برداری مدت تعیین به بخش خصوصی واگذار شده و هم اکنون با کوشش های سرمایه گذار بخش خصوصی در مرحله افتتاح قرار گرفته است.

او اضافه نمود: صندوق احیا در شرایط کنونی توانسته با واگذاری های خود، زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم کند و تاکنون در این حوزه پیروز به جذب سرمایه شده است.

میرزایی ادامه داد: احیای ابنیه یادشده علاوه بر اشتغال آفرینی در حوزه های مرمتی، مشاغل مرتبط با صنایع دستی و گردشگری را نیز توسعه و ترویج داده است.

او اضافه نمود: اجرایی شدن این مهم با توجه به تأکید و توجه رئیس جمهوری و نیز سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سبب شده تا گام های جدی در حوزه تقویت زیرساخت های گردشگری کشور برداشته گردد.

سرپرست صندوق احیا و بهره برداری از اماکن و بناهای تاریخی اعلام کرد: امروز خانه نظامیه تهران با توجه به نوع مرمت مبتنی بر اصالت بنا و تجهیز منطبق با دوره تاریخی ساخت خود، می تواند نمونه مناسبی برای بازآفرینی بخش مهمی از بافت تاریخی پایتخت باشد که با دستور دکتر روحانی و به دست دکتر مونسان امروز افتتاح می گردد.

بوتیک هتل نظامیه با سرمایه گذاری 100میلیارد ریال با مشارکت صندوق احیا و بخش خصوصی در خانه تاریخی نظامیه واقع در بافت تاریخی منطقه 12 تهران در زمینی به مساحت 450 مترمربع افتتاح شده است.

این بوتیک هتل دارای هفت اتاق با ظرفیت اقامت 10 نفر است و مهم ترین هدف از احداث آن، آشنایی گردشگران خارجی با فرهنگ و سنت های اصیلی ایرانی و مهمان نوازی مردم ایران است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 292

به "عمارت نظامیه در تهران به بوتیک هتل تبدیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمارت نظامیه در تهران به بوتیک هتل تبدیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید