شهید میرزاکوچک خان جنگلی یک شخصیت ممتاز و الگوی تمام عیارِ تشکیلاتی است

به گزارش مینی نت، شهید میرزاکوچک خان جنگلی یکه و تنها در مسیری وارد شد که دشمنان و مخالفان اجازه پیشروی را نمی دادند اما شهید میرزاکوچک جنگلی با حضور مقتدر و تشکیلاتی اش تمام سدها و موانع را یک به یک پشت سرگذاشت.

شهید میرزاکوچک خان جنگلی یک شخصیت ممتاز و الگوی تمام عیارِ تشکیلاتی است

سیر زندگی شهید میرزا کوچک جنگلی از دوران کودکی و نوجوانی بیانگر تربیت والای پدرومادرشان هست.از زمانی که وارد تحصیلات حوزوی شد این تلاش و تحصیل، نقطه عطفی در زندگی شهید ثبت شد و سرآغاز همه شجاعت هایش نام گرفت.

اما زندگی این مرد انقلابی، فقط منحصر به جنگ با دشمنان نبود بلکه علاوه بر حضور فعال انقلابی، علاقه بسیاری به تحصیل و شعر داشتند و خواندن شاهنامه یکی از برنامه های مهم زندگی شان بود. این میتواند بیانگر روح لطیف شهیدکوچک جنگلی باشد که با شعرهای شاهنامه فردوسی مانوس بود.

یعنی مصداق أشداء علی الکفار و رحماء بینهم.

تمام ابعاد زندگی این شهیددلاور میتواند الگویی برای نوجوانان باشد.آنجا که یک تنه درمقابل مزدوران زمان ایستاد و با قدرت ایمان به خدای متعال توانست دشمنان را مغلوب کند، برگرفته از یک روحیه مجاهدانه است و این روحیه باید در نوجوانان تقویت گردد.

نوجوانانی که زندگی شان باید براساس سیره زندگی الگوهای ناب ماندگار باشد. همان کسانی که در برابر چپاولگران، خم به ابرو نیاوردند و قدرتِ نه! گفتن را اثبات کردند.همان قدرتی که برخی از نوجوانان ما جرأت بیانش را ندارند.

شخصیت میرزاکوچک جنگلی، شخصیتی باصلابت، باانگیزه و امیدبخش بود.دقیقا ویژگی هایی که یک نوجوان باید داشته باشد، تا در مصائب و سختی ها تسلیم دنیا نگردد.

دوران نوجوانی دوران پرفراز و نشیبی ست که اگر روحیات مجاهدانه در روح و جانشان تقویت نگردد، انتها خوش نوجوانی را نخواهند دید.

چرا که با کوچکترین نگاه دشمن تسلیم می شوند.

شهید میرزاکوچک یک اسطوره ملی ست و به دنیایان ثابت کرد که حتی اگر در برابر دشمن یکه و تنها باشید قوای آیه کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة تسلی بخش قلب ها می گردد.

*مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان گیلان

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1317

به "شهید میرزاکوچک خان جنگلی یک شخصیت ممتاز و الگوی تمام عیارِ تشکیلاتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهید میرزاکوچک خان جنگلی یک شخصیت ممتاز و الگوی تمام عیارِ تشکیلاتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید