شربتی برای درمان دل دردهای شدید، اختلالات تنفسی را با نسخه ای گیاهی درمان کنید

به گزارش مینی نت، یک محقق و پژوهشگر طب سنتی نوشیدن نوعی شربت را برای درمان بیماران تنفسی و باز شدن برونش ها بسیار موثر دانست.

شربتی برای درمان دل دردهای شدید، اختلالات تنفسی را با نسخه ای گیاهی درمان کنید

حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت وگو با خبرنگار ؛ اظهار کرد: شربت بارهنگ و عرق نعناع حاوی انواع ویتامین های A ، C ، K ، گروه ویتامین های B مانند B1، B2، B6 ، اسید های چرب امگا 3 و 6، کلسیم، پتاسیم، کربوهیدرات، منیزیم، آهن، منتول، تانن، کومارین، کولین، فلاونوئید ها، آنتی اکسیدان، سروتونین و نوراپی نفرین است.

او ادامه داد: این شربت نفخ، زخم معده و کولیت را رفع می کند و ملین و نرم کننده روده ها هم است بنابراین یبوست را از بین می برد؛ شربت بارهنگ و عرق نعناع نقش مؤثری در رفع عفونت های روده، تهوع، دل درد های شدید و کم اشتهایی با منشأ سردی معده دارد.

عظمایی شرح داد: شربت بارهنگ و عرق نعناع به با اسپاسم، نفخ، ویروس و میکروب مقابله می کند و عفونت های بدن را از بین می برد؛ شربت بارهنگ و عرق نعناع موجب تولید هورمون هایی مانند سروتونین و نور اپی نفرین می شود که بهبود خلق و خوی، ایجاد شادی و رفع افسردگی را به همراه دارد.

شربتی خانگی که قدرت حافظه را چند برابر می کند

h, درباره خواص دیگر شربت بارهنگ و عرق نعناع بیان نمود: این شربت به علت داشتن ویتامین B6 تأثیر چشمگیری در تولید انتقال دهنده های عصبی دارد که اطلاعات را از سلولی به سلول دیگر منتقل می کنند؛ این شربت برای بیماران تنفسی مانند آسم و سرفه بسیار مفید است و به باز شدن برونش ها یا نایژه ها کمک چشمگیری می کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید های موجود در شربت بارهنگ و عرق نعناع سیستم ایمنی بدن را علیه بیماری های مختلف به ویژه انواع سرطان ها فعال و زخم های بدن را هم ترمیم می کنند؛ این شربت خلط آور است و موجب پاکسازی ریه ها و باز شدن صدا هم می شود همچنین برای افرادی که به علت ناراحتی های گوارشی نمی توانند روزه بگیرند، بسیار مفید است.

او شرح داد: ترکیب بارهنگ و عرق نعناع تصفیه کننده خون، آرام بخش، ضد التهاب، از بین برنده تب، درد های روماتیسمی و بیماری های مثانه و کلیوی است همچنین نوشیدن آن به درمان کبد چرب، سرفه، سرما خوردگی، عفونت معده و دستگاه گوارش کمک شایانی می کند.

عظمایی گفت: برای تهیه شربت بارهنگ و عرق نعناع به یک لیتر عرق نعناع، 100 گرم تخم بارهنگ، سه قاشق غذاخوری گلاب و سه تا پنج قاشق غذاخوری عسل نیاز است؛ کافیست تخم بارهنگ را داخل عرق نعناع بریزید و به مدت 5 دقیقه آن را بجوشانید؛ توجه داشته باشید که باید کف روی آن را بگیرید و پس از ولرم شدن مخلوط، گلاب و عسل را به آن اضافه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 326

به "شربتی برای درمان دل دردهای شدید، اختلالات تنفسی را با نسخه ای گیاهی درمان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شربتی برای درمان دل دردهای شدید، اختلالات تنفسی را با نسخه ای گیاهی درمان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید