سرازیر شدن فاضلاب ها به دریاچه اوان نگران کننده است

به گزارش مینی نت، جاری شدن فاضلاب روستاهای حاشیه دریاچه ، اوان به دریاچه می تواند تهدید جدی برای تخریب سیمای طبیعی این چشم انداز زیبای گردشگری باشد.

سرازیر شدن فاضلاب ها به دریاچه اوان نگران کننده است

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهارداشت: حفظ منظر طبیعی در دریاچه اوان ضروری است و نباید تغییرات و فعالیتهای عمرانی و ساماندهی به سیمای طبیعی آن آسیب بزند.

وی اضافه نمود: باید شرایط فاضلاب روستاهای اطراف دریاچه اوان مدیریت گردد هر چند روستاها از چاههای جذبی استفاده می کنند اما باید شرکت آبفا برای ساماندهی آن برنامه داشته باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین توضیح داد: سیلابهایی که از شرق وارد دریاچه می گردد همچنان ادامه دارد لذا ضروری است در این زمینه هم اقدام مقتضی صورت گیرد.

عباس نژاد اظهارداشت: پتانسیل دریاچه اوان در مورد صید ورزشی مهم است و رویکرد ما باید استفاده از همه این قابلیتها باشد زیرا اوان تنها دریاچه ای است که سیمای طبیعی خود را حفظ نموده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در خاتمه گفت: هرچند که تمامی فعالیتهای گردشگری دریاچه اوان از زمان شدت دریافت بیماری کرونا تعطیل شده است، ولی فرصت مناسبی پیش آمده که متولیان امر گردشگری، طرح ها و پروژه های مدیریت فاضلاب های بخش گردشگری اوان را بصورت جامع و کامل اجرایی کنند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1231

به "سرازیر شدن فاضلاب ها به دریاچه اوان نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرازیر شدن فاضلاب ها به دریاچه اوان نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید