سامانه جامع امور ناشران در هفته کتاب رونمایی می گردد ، ارائه تخفیف در حامل های انرژی به ناشر

به گزارش مینی نت، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتاب خوانی با اعلام اینکه از سامانه جامع امور ناشران در هفته کتاب رونمایی خواهد شد، گفت: در این سامانه 14 فرآیند مربوط به خدمات ناشران به شکل الکترونیک انجام می گردد.

سامانه جامع امور ناشران در هفته کتاب رونمایی می گردد ، ارائه تخفیف در حامل های انرژی به ناشر

به گزارش خبرنگاران، محمدحسین ظریفیان یگانه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: تا چندی پیش همه فعالیت های مربوط به مجوز ناشران و موراد مشابه را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شکل غیرالکترونیک انجام می دادیم. اداره کل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی این وزارتخانه و با یاری همکاران در مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی سامانه ای طراحی شد و هفته آینده از آن رونمایی خواهدشد.

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتاب خوانی با اعلام اینکه در سامانه جامع امور ناشران 14 فرآیند مربوط به خدمات ناشران به شکل الکترونیک انجام می گردد، گفت: ثبت نام حقیقی، ثبت نام حقوقی دولتی، ثبت نام حقوقی خصوصی، ثبت نام در شرف خصوصی شدن، تمدید پروانه نشر، تغییر نام نشر، تغییر مدیر مسئول، انتقال حقیقی به حقوقی، انتقال حقوقی به حقیقی، انتقال حقوقی به حقوقی، انحلال نشر و هیات رسیدگی به تخلفات در این سامانه به شکل الکترونیک انجام خواهدشد.

  • پیشنهاد وزیر فرهنگ برای مطالعه

  • چرا نویسنده مشهور جهان از فوتبال بیزار بود؟

به گفته او هر فرد در هر نقطه از کشور یا بلکه بیرون از کشور می تواند در خواست نشر بدهد و مدارک را به وسیله سامانه ارسال کند، اقدامات مربوط به او با شکل مناسبی انجام می گردد.

ظریفیان یگانه با اشاره به کوشش دفتر توسعه کتاب و کتاب خوانی برای ایجاد تسهیلات برای ناشران، ادامه داد: وزارت اقتصاد و دارایی، تا شهریور ماه برای اتصال به پنجره واحد خدمات الکترونیک و صدور مجوزها مهلت داده بود، اما برای تسهیل عملکرد ناشران پیش از این تاریخ فرآیند صدور را آغاز کردیم.

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتاب خوانی ادامه داد: طبق مشاهدات و ارتباطی که با ناشران داریم، شاهد اظهار رضایت در ناشران برای تمدید و اظهار رضایت متقاضیان برای صدور مجوز بودیم. همه این ها نشان می دهد که هر مقدار ارائه خدمات در حوزه مجوزها و موارد مشابه برای مردم تسهیل گردد، به نفع همگان است.

به گفته او به زودی زمینه اجرایی شدن مصوبه دولت برای ارائه تخفیف در حامل های انرژی به ناشران فراهم می گردد؛ این مساله را پیگیری می کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 آبان 1401 بروزرسانی: 19 آبان 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2122

به "سامانه جامع امور ناشران در هفته کتاب رونمایی می گردد ، ارائه تخفیف در حامل های انرژی به ناشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه جامع امور ناشران در هفته کتاب رونمایی می گردد ، ارائه تخفیف در حامل های انرژی به ناشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید