زنگ خطر برای استقلال و تراکتور درآسیا ، بازگشت تماشاگران در عربستان

به گزارش مینی نت، لیگ فوتبال عربستان این هفته شاهد بازگشت تماشاگران به استادیوم بود و این موضوع می تواند زنگ خطری برای استقلال و تراکتور باشد که باید در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال و النصر بروند.

زنگ خطر برای استقلال و تراکتور درآسیا ، بازگشت تماشاگران در عربستان

جهت دریافت مشاوره خدمات تراکت چاپ و تبلیغات از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، لیگ فوتبال عربستان بعد از گذشت بیش از یک سال جلوگیری از حضور تماشاگران در استادیوم، انتها این قانون را تغییر داد و برای نخستین بار از 7 مارس سال 2020، این هفته طرفداران فوتبال اجازه ورود به استادیوم دریافتد.

این اتفاق ابتدا در بازی چهارشنبه شب الهلال با الاهلی در شهر ریاض افتاد و که طرفداران الهلال پیروز شدند در ملاقات ال کلاسیکوی عربستان تیم خود را حمایت نموده و شاهد برد 5 بر یک آن باشند.

تیم الشباب هم در استادیوم خانگی خود با حمایت طرفدارانش به مصاف العین رفت و به پیروزی مشابه با الهلال دست یافت.

ظرفیت استادیوم های عربستان برای حضور تماشاگران در این شرایط 40 درصد اعلام شده است و تماشاگران موظف به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستند. البته این فاصله برای خانواده هایی که در استادیوم حضور دارند رعایت نمی گردد.

کوشش سعودی ها برای بازگرداندن تماشاگران به استادیوم در حالی صورت می گیرد که این اقدام نمی تواند به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و کوشش عربستان برای دریافت میزبانی دورهای انتهای این مسابقات بی ارتباط باشد.

عربستان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب قاره میزبان سه گروه بود و در نهایت دو تیم الهلال و النصر از این کشور راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند. انگیزه سعودی ها برای صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا و کسب عنوان قهرمانی باعث شده است تا مجدداً برای دریافت میزبانی مراحل یک هشتم و یک چهارم نهایی اقدامات خود را شروع نمایند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از این اعلام نموده بود مرحله یک هشتم نهایی به صورت تک حذفی و در خانه تیم های صدرنشین مرحله گروهی انجام می گردد. بر اساس این آیین نامه، استقلال ایران باید در تهران به مصاف الهلال برود و تراکتور در عربستان میهمان النصر باشد اما کوشش های پشت پرده برای اقناع AFC برای تغییر این قانون به بهانه شیوع ویروس کرونا شروع شده است.

AFC چندی پیش در این خصوص اعلام نموده بود که بعد از انتها مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق، درباره میزبانی مراحل انتهای و نحوه برگزاری آن تصمیم گیری می نماید.

عربستان که سال جاری در غیاب درخواست قطر، بیش از نیمی از میزبانی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان را از آن خود کرد، با بازگرداندن تماشاگران به استادیوم آن هم در هفته های انتهای لیگ این کشور قصد دارند AFC را متقاعد نمایند که قادر به میزبانی مراحل انتهای هم خواهند بود.

این اقدام صرفنظر از اینکه ممکن است شیب تمایل کنفدراسیون آسیا به سمت عربستان را برای میزبانی ها بیشتر کند، به شکل دیگری هم به ضرر نمایندگان ایران خواهد بود؛ یعنی اگر مسابقات لیگ قهرمانان هم با حضور تماشاگران برگزار گردد تیم های استقلال و تراکتور در شرایط نابرابر به مصاف الهلال و النصر می فرایند و شرایط میزبانی کاملاً به سود تیم های حریف خواهد بود.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1610

به "زنگ خطر برای استقلال و تراکتور درآسیا ، بازگشت تماشاگران در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ خطر برای استقلال و تراکتور درآسیا ، بازگشت تماشاگران در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید