شرایط پرسپولیس در فصل جابجایی، ستون فقرات سرخ ها جراحی شد!

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران، باشگاه پرسپولیس با کسب پنجمین قهرمانی متوالی در رقابت های لیگ برتر رکورد خود را به اسم بهترین تیم تاریخ این بازی ها جابجا کرد و توانست آمار و ارقام فوتبال باشگاهی کشور را بار دیگر جابجا کند.

شرایط پرسپولیس در فصل جابجایی، ستون فقرات سرخ ها جراحی شد!

سرخپوشان مرکز در حالی با یحیی گل محمدی در دومین فصل حضورش در این تیم به جام زرین دیگری دست پیدا کردند که در ابتدای فصل گذشته تغییرات گسترده ای را در فهرست بازیکنان خود داشتند.

ورود 10 بازیکن با خروج ستاره هایی نظیر علیرضا بیرانوند، علی علیپور، مهدی ترابی و بشار رسن و شجاع خلیل زاده همراه بود. با این حال سرخ ها تجربه دوباره حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را هم کسب کردند اما دست آنها بار دیگر به جام نرسید تا یحیی گل محمدی رؤیای خود را رسیدن به مهم ترین قهرمانی باشگاهی در آسیا نام کند.

گل محمدی برای رسیدن به این مهم روشی کاملا متفاوت را نسبت به فصل گذشته در پیش گرفت. او در ابتدا خواهان حفظ تمام بازیکنان تیمش شد اما یکی پس از دیگری بازیکنان کلیدی تیمش رفتند تا او دنبال جایگزین برای آنها باشد.

جدایی سه چهره تأثیرگذار

محمدحسین کنعانی زادگان در دفاع وسط، احمد نورالهی در خط میانی و شهریار مغانلو در نوک پیکان حمله پرسپولیس یکی از برترین های خود در ترکیب این تیم بودند اما این بار رفتن را به ماندن ترجیح دادند تا اولین خواسته گل محمدی برآورده نگردد. جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که قول داده بود تمام این بازیکنان را حفظ می نماید با بیشترین نقدها هنگام ترک این بازیکنان روبرو شد.

فهرست خرید یحیی منطقه ای شد

سرمربی پرسپولیس که قصد داشت کمترین تغییر را در تابستان به ترکیب پرسپولیس بدهد با جدایی ستاره های خود روبرو شد تا مجبور گردد برای جانشین احمد نورالهی و شهریار مغانلو هم دنبال بازیکن بگردد.

بیشترین کوشش یحیی برای جذب بازیکن در خط دفاعی بود. از این رو پرسپولیس در همان نخستین روز توانست علیرضا ابراهیمی و رضا دهقانی را جذب کند تا خیال این تیم بابت جانشین کنعانی زادگان راحت گردد.

حامد لک با احترام ماند

حامد لک عملکرد کم نظیری در لیگ برتر بیستم داشت. او توانست 17 بار کلین شیت کند تا برترین گلر لیگ لقب بگیرد. با این حال دروازه بان اول پرسپولیس نتوانست سال را بدون حاشیه تمام کند. جدال لفظی او در آخرین بازی تیم مقابل پیکان تهران با کریم باقری دردسرساز شد. یحیی که قبل از آن هم دو بار به خاطر اخطارهای غیرفنی لک و محرومیت هایش نقره داغ شده بود ماندن او را مشروط به اصلاح رفتارش کرد. لک هم بدون مکث از کریم باقری در فضای مجازی عذرخواهی کرد و او را در نخستین اردوی پیش فصل تیم در آغوش گرفت تا نشان دهد همچنان برای ماندن در چارچوب این تیم اشتیاق دارد.

دفاع با چالش های پر استرس

پرسپولیس در فصل گذشته شجاع خلیل زاده را نداشت تا زوج کنعانی زادگان و سیدجلال حسینی بیشترین بازی ها را نمایند. با این حال کنعانی زادگان تصمیم گرفت فوتبال خود را در لیگ ستارگان قطر دنبال کند تا پرسپولیس دنبال جانشین برای او بگردد. علیرضا ابراهیمی و علی نعمتی جذب شدند تا آنها بتوانند در کنار فرشاد فرجی و سیدجلال حسینی، رقابت برای حضور در قلب دفاع این تیم داشته باشند.

ستاره ای رفت تا ستاره ای ساخته گردد

احمد نورالهی به گواه بیشتر کارشناسان فوتبال، یکی از برترین بازیکنان لیگ برتر در سال های گذشته بود. او در مقابل پیشنهاد اغوا نماینده شباب الاهلی امارات نتوانست پیراهن پرسپولیس را حفظ کند و لژیونر شد تا سود اقتصادی مناسبی برای این رفتن کند.

جدایی هافبک ملی پوش پرسپولیس باعث شد تا رضا اسدی هافبک فصل گذشته سنت بولتن از اتریش به تهران بیاید و با عجیب ترین اتفاقات در عقد قرارداد بابت مسائل اقتصادی، جانشین او گردد.

رضا اسدی در حالی آمدنش در پرسپولیس بوق و کرنا شد که بدون شک راه زیادی برای ستاره شدن و پر کردن جای خالی احمد نور دارد. باید دید او همانند خریدهای فصل گذشته یحیی، باعث سربلندی سرمربی این تیم می گردد یا راستا متفاوتی را پیش می گیرد.

آلترناتیو برای چپ و راست دفاعی

سعید آقایی در دفاع چپ پرسپولیس باقی ماند و مهدی شیری هم با تمدید قرارداد خود به نام دفاع راست بازی خواهد نمود. با این حال بازیکنانی همانند علی نعمتی و فرشاد فرجی گزینه های دیگر یحیی برای این پست ها هستند. رضا دهقانی هم سابقه بازی در این پست ها را داشته تا او در کنار وحید امیری هر وقت احتیاج بود کمی عقب تر بازی کند و در بین مدافعان قرار بگیرد.

استارت با سرلک و ادامه با کمال!

کمال کامیابی نیا به علت مصدومیت نمی تواند پرسپولیس را در ملاقات با استقلال تاجیکستان در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا همراهی کند تا میلاد سرلک اصلی ترین گزینه برای جانشینی او لقب بگیرد. البته باید به جمع دو هافبک میانی پرسپولیس نام رضا اسدی را هم افزود. بازیکنی که هم در کار دفاعی و هم به نام بازی ساز می تواند پرسپولیس را رو به جلو ببرد.

بعلاوه محمد شریفی بازیکن جوان سرخ ها هم دیگر گزینه این تیم در این پست است. او هر بار در فصل گذشته بازی کرد عملکرد قابل قبولی داشت تا نشان دهد می تواند آینده این پست را تضمین کند.

هافبک های ویران نماینده ماندند

بدون شک یکی از نقاط قوت پرسپولیس داشتن بازیکنان سرعتی به نام هافبک در دو کناره ها است. وحید امیری، مهدی ترابی، امید عالیشاه و سیامک نعمتی می توانند خط دفاعی هر تیمی را به دردسر بیندازند. نقطه قوتی که نقش بسزایی در انتقال توپ از دفاع به حمله در بازی های فصل گذشته پرسپولیس داشته است. وینگرهای پرسپولیس در این فصل ثابت ماندن تا رضا دهقانی هم که توانایی بازی با هر دو پا را دارد به آنها اضافه گردد.

چالش مهاجم

شهریار مغانلو با تصمیم باشگاه سانتاکلارا پرتغال از پرسپولیس رفت تا فوتبال خود را در سپاهان اصفهان دنبال کند. مهاجم بلند قامت سرخپوشان در حضور کوتاه مدت 6 ماهه خود عملکرد قابل قبولی داشت تا با رفتن او کری خوانی طرفداران سپاهان برای پرسپولیس شروع گردد. سرخ ها که از سه ماه قبل می دانستند مغانلو در آستانه رفتن از پرسپولیس هستند نتوانستند برای او جانشین مطلوبی پیدا نمایند تا در نهایت حامد پاکدل را از آلومینیوم اراک جذب نمایند. یحیی که انتخاب اولش برای این پست بازیکنانی نظیر سجاد شهباززاده و امین قنامی نژاد و رضا قوچان نژاد بود به پاکدل رضایت داد اما همچنان پیگیر جذب یک مهاجم خارجی دیگر است تا بتواند ماشین گلزنی این تیم را ترمیم کند.

یحیی و آرامش همیشگی

گل محمدی در روهایی که فشار زیادی را به علت از دست دادن ستاره های خود و عدم جذب مهاجم مد نظرش تحمل می نماید همچنان آرامش دارد. سرمربی سرخ ها که رابطه خوب خود با مدیریت باشگاه را حفظ نموده از نبود مهاجم دلخوری نموده اما نمی خواهد آن را تبدیل به جنگ داخلی در باشگاه کند. یحیی همچنان به مهاجم فکر می نماید اما منتظر است تا مجوز فدراسیون فوتبال برای حذب بازیکن خارجی با توجه به بدهی های بین المللی فراوان سرخ ها صادر گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1734

به "شرایط پرسپولیس در فصل جابجایی، ستون فقرات سرخ ها جراحی شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط پرسپولیس در فصل جابجایی، ستون فقرات سرخ ها جراحی شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید