زمین با سوخت های زیستی نجات خواهد یافت

به گزارش مینی نت، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی معتقد است که یکی از بهترین راه ها برای کاهش گاز های گلخانه ای و نجات زمین، استفاده از سوخت های زیستی است.

زمین با سوخت های زیستی نجات خواهد یافت

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، درباره ضرورت توسعه استفاده از سوخت های زیستی در کشور، می گوید: یکی از بهترین روش های کاهش فراوری گاز های گلخانه ای توسعه مصرف سوخت های زیستی در کشور است.

به گفته قانعی، توسعه استفاده از این سوخت های طبیعی به شکل گیری زیست بومی از همه فعالان این حوزه احتیاج دارد. سقفی که بتواند بازیگران و نهاد های تصمیم گیر در این حوزه را یک جا جمع کند.

وی معتقد است که راه اندازی استارتاپ ها و شتاب دهنده ها در این زمینه یک ضرورت است و می تواند به توسعه این زیست بوم یاری کند.

لازم به ذکر است؛ مفهوم گاز های گلخانه ای که چند سالی است به یکی از دغدغه های فعالان محیط زیست تبدیل شده در واقع به گاز هایی گفته می شود که فضای گلخانه ها را در اطراف زمین ایجاد می نمایند. در گلخانه ها نور خورشید وارد محیط می شود، اما به دلیل جداره شیشه ای، بخشی از آن دوباره به درون گلخانه برمی شود. به این ترتیب فضای داخل گلخانه از بیرون گرمتر می شود.

همچنین، در جو زمین هم اتفاق مشابهی روی می دهد. وقتی اشعه های خورشید به سطح زمین می رسند، بخشی از آن ها جذب می شود و سطح زمین را گرم می نماید، زیرا سطح زمین بسیار سردتر از خورشید است. در نتیجه امواج را با طول موج بلندتری نسبت به خورشید منتشر می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 705

به "زمین با سوخت های زیستی نجات خواهد یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین با سوخت های زیستی نجات خواهد یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید