داعش در افغانستان تضعیف شده اما تهدیدهای آن ادامه دارد

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، پنج سال بعد از ظهور داعش در افغانستان که اعضای آن را افرادی از پاکستان، کشورهای عربی و کشورهای آسیای میانه تشکیل می دادند، این گروه دیگر قدرت گذشته را در افغانستان ندارد اما با این وجود تهدیدهای آن در افغانستان همچنان ادامه دارد.

داعش در افغانستان تضعیف شده اما تهدیدهای آن ادامه دارد

عملیات های ارتش افغانستان علیه داعش موجب شد تا اعضای این گروه به کوهستان پناه ببرند و از سوی دیگر توافق طالبان با آمریکا و وعده این گروه به واشنگتن مبنی بر اینکه اجازه نخواهد داد حمله ای علیه نیروهای غربی در افغانستان صورت بگیرد موجب شد تا داعش ضعیف شود.

با این وجود اما داعش همچنان در افغانستان فعال است و برخی از کارشناسان غربی تلاش دارند تا این طور وانمود کنند که در صورت خروج نظامیان غربی از افغانستان، داعش در این کشور مجدداً قدرت می گیرد.

برای مثال سث جونز نایب رئیس مرکز مطالعات بین الملل و استراتژیک واشنگتن می گوید: با خروج نظامیان غربی داعش فضای بیشتری برای فعالیت در افغانستان خواهد داشت.

به گزارش خبرنگاران، در حالیکه تاریخ 11 سپتامبر برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اعلام شده، اندیشکده های غربی و بویژه آمریکایی تلاش می کنند تا با پر رنگ کردن تهدیدهایی از قبیل ظهور مجدد داعش، همچنان حضور نظامی آمریکا در افغانستان را تضمین کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1570

به "داعش در افغانستان تضعیف شده اما تهدیدهای آن ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داعش در افغانستان تضعیف شده اما تهدیدهای آن ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید