به اقدام آمریکا در اخراج دیپلمات هایمان پاسخ می دهیم

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه گفت که مسکو به اقدام آمریکا در اخراج 12 دیپلمات روسی از نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل پاسخ خواهد داد، هرچند این اقدامات لزوماً متقارن نخواهد بود.

به اقدام آمریکا در اخراج دیپلمات هایمان پاسخ می دهیم

زاخارووا در بیانیه ای گفت: در خصوص اخراج دیپلمات های روسی، جای پاسخ مناسب - نه لزوماً متقارن - باقی خواهد ماند. ما به افراد مسئول در واشنگتن توصیه می کنیم که در خصوص عواقب خط ویرانگر خود فکر نمایند.

در این بیانیه آمده است که مسکو اخراج دیپلمات ها از نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل را گامی برای تشدید روابط روسیه و آمریکا می داند.

زاخارووا در ادامه گفت که آمریکا به خط تخریب کامل پایه های روابط بین دولتی و تضعیف نقش مرکزی سازمان ملل ادامه می دهد. او گفت که معنای آنچه در حال رخ دادن است، صرفاً خصمانه است.

اوایل روز سه شنبه، دولت آمریکا 12 دیپلمات روس که از اعضای هیئت مسکو در سازمان ملل بودند، به علت آنچه فعالیت های ناسازگار با جایگاه آنها خوانده، اخراج کرد. هیئت ایالات متحده در سازمان ملل دیپلمات های روسی را به عنوان عوامل اطلاعاتی توصیف کرد که با فعالیت های جاسوسی به امنیت ملی آمریکا آسیب می زنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2020

به "به اقدام آمریکا در اخراج دیپلمات هایمان پاسخ می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به اقدام آمریکا در اخراج دیپلمات هایمان پاسخ می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید