خراسان رضوی قادر به همکاری گسترده در صنعت نساجی با اندونزی است

به گزارش مینی نت، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه صنعت پوشاک استان در کشور گفت: در استان ما واحدهای بزرگ نساجی وجود دارد که می توانند با تولید الیاف و نخ های گوناگون همکاری خوبی با اندونزی داشته باشند.

خراسان رضوی قادر به همکاری گسترده در صنعت نساجی با اندونزی است

غلامعلی رخصت در نشستی که امروز 26 آبان ماه با حضور رئیس اتاق ایران، سفیر اندونزی و فعالان اقتصادی استان در ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار گشت، اظهار کرد: خراسان رضوی در صنعت پوشاک کشور جایگاه دوم را دارد. در استان ما واحدهای بزرگ نساجی وجود دارد که می توانند با تولید الیاف و نخ های گوناگون همکاری خوبی با اندونزی داشته باشند.

وی افزود: اندازه مبادلات تجاری میان ایران و اندونزی باید افزایش یابد. چنانچه تفاهم نامه ای در زمینه توسعه روابط تجاری میان ایران و اندونزی برقرار شود، شاهد مبادلاتی با حجم بیش از 2 میلیارد دلار خواهیم بود. تنها مانع توسعه تجارت میان ایران و اندونزی تحریم های استان متحده آمریکاست که اجازه نمی دهد تجارت موثری با اندونزی داشته باشیم. چنانچه سفیرمحترم اندونزی برای توسعه تجارت و عبور از این مشکل، شرکت های ایرانی را تشویق به همکاری با اندونزی کند، شاهد رویدادهای مطلوبی در این زمینه خواهیم بود.

در ادامه این نشست جواد خزاعی، سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: 5 درصد از جمعیت جهان در ایران و اندونزی زندگی می کنند. به همین دلیل حوزه صنعت و تجارتشان نیز باید همکاری گسترده ای داشته باشد. علاوه بر مبادلات تجاری در حوزه صنعت و کشاورزی، یکی از مهم ترین مباحث سرمایه گذاری فعالان اقتصادی خراسان رضوی مرتبط به ماشین آلات موادمعدنی است. همچنین سرمایه گذاری در حوزه IT و لوازم خانگی نیز از جمله علاقهمندی های سرمایه گذاران در این استان است.

وی ادامه داد: همچنین خراسان رضوی در خصوص انرژی های نو و پنل های خورشیدی نیز پتانسیل های سرمایه گذاری دارد. مشهد به عنوان قطب جهانگردی و زیارتی ایران سالانه بیش از 25 میلیون جهانگرد می پذیرد که این مسئله نیز یکی از مهم ترین ویژگی های خراسان رضوی است.

در ادامه محمدرضا توکلی زاده، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز اظهار داشت: باور داریم که امکانات توسعه تجارت و تبادلات تجاری دو کشور با توجه به تعاملات خوب دو طرف وجود دارد. توانایی اندونزی بسیار فراتر از تولیدات کشاورزی است و این کشور در ابعاد مختلف رشد اقتصادی چشمگیری داشته است. امیدواریم روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور در تمامی زمینه ها خصوصا انرژی و بازاریابی توسعه یابد و در کلیه ابعاد موجب پیشرفت اقتصادی یکدیگر باشیم. تجار بزرگ و مقتدری در اندونزی با توانایی های بالقوه ای مشغول تجارت و بازاریابی هستند. اگر ما نیز بتوانیم از توانایی آن ها برای محصولات ایران استفاده کنیم شاهد رویدادهای مطلوبی در این زمینه خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1858

به "خراسان رضوی قادر به همکاری گسترده در صنعت نساجی با اندونزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان رضوی قادر به همکاری گسترده در صنعت نساجی با اندونزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید