میزبانی شایسته از زائران عرب زبان در گرو ارتقای زیرساختهای گردشگری است

به گزارش مینی نت، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، میزبانی شایسته از زائران عرب زبان در گرو ارتقای زیرساختهای گردشگری است.

میزبانی شایسته از زائران عرب زبان در گرو ارتقای زیرساختهای گردشگری است

فرهاد دوایی، دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در خصوص توافق ایران و عربستان و تاثیر آن بر اقتصاد زیارت گردشگری اظهار کرد: توافق ایران و عربستان قراردادی مهم است که بر اقتصاد مشهد تاثیر زیادی خواهد داشت و باعث سفر تعداد زیادی از زائران عرب زبان به کشور ما می گردد.

وی افزود: این موضوع منافع مالی زیادی را برای شهرهای زیارتی مانند مشهد و قم به نسبت دیگر شهرها خواهد داشت. البته تا زمانی که سفارت خانه ها و کنسولگری ها بازگشایی نگردد، نمیتوان پیش بینی کرد چه برنامه هایی در انتظار استان و مشهد است.

دوایی با بیان اینکه باید منتظر باشیم که این بازگشایی اتفاق بیافتد تا آن سیاستی که می خواهند در خصوص ورود زائر و تسهیل در امور ویزا و دیگر مسائل اعمال نمایند، معین باشد، افزود: تابستان امسال قطعا با ورود زائران زیادی روبرو خواهیم بود و این امر باعث ارتقای سطح اقتصاد مشهد نیز می گردد. اما با همه این تفاسیر باز هم سیاستهای 2 کشور معین نیست و باید تا زمان بازگشایی منتظر ماند، زیرا در این شرایط نمیتوان نظری داد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در خصوص ضعف هایی که در زیرساختهای مشهد بچشم میخورد، اعلام نمود: ما در این زمینه با کمبودهای فراوانی روبرو هستیم که اگر تعداد زائران بیش از گذشته باشد قطعا در زمینه حمل و نقل هوایی با کمبود روبرو خواهیم شد. اکنون بسیاری از پروازها متوقف شده اند و تا 3 ماه آینده با کمبود بلیت روبرو هستیم و اگر شاهد زائران زیادی باشیم باید این ظرفیت ها افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه زیرساختها در زمینه ریلی نیز باید ارتقا پیدا کند، اعلام کرد: اکنون شرایط ریل ها شرایط خوبی ندارد و قطارها نمی توانند به خوبی توقف داشته باشند. بعلاوه باید اتوبوس های جدیدی وارد ناوگان گردد و اگر این مسائل رفع نگردد قطعا صنعت گردشگری استان با مسائلی روبرو خواهد بود. امیدواریم با تمهیداتی که دولت در بخش خصوصی اتخاذ می نماید، شاهد اتفاقات مثبت و خوبی باشیم.

دوایی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه آیا با کمبود هتل روبرو هستیم یا خیر توضیح داد: در حال حاضر حدود 35 تا 40 درصد هتل ها اشغال است و این گونه نیست که کمبود داشته باشیم؛ به میزان کافی تخت وجود دارد. بطور کلی شرایط اقامتگاه های مشهد برای اسکان زائران خوب است و تنها مسائل زیرساختی وجود دارد که باید رفع گردد. اگر شرایط حمل و نقل مسافران بهبود پیدا کند، قطعا هتل ها نیز با مشکل روبرو نخواهند شد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در خصوص نقش بخش خصوصی در این حوزه اعلام نمود: صنعت گردشگری بیشتر بر عهده بخش خصوصی است و دولت باید مشوق های این صنعت را افزایش دهد و تمهیدات مثبتی برای بخش گردشگری و ادامه حیات این صنعت بکار گیرد. بعلاوه باید مسائلی که در خصوص افزایش بیمه و مالیات در صنعت گردشگری وجود دارد، رفع گردد و تا زمانی که این موارد مرتفع نگردد شاهد سرمایه گذاران کمتری در این صنعت خواهیم بود. بنابراین اگر قرار است ما در این بخش به صورت چشمگیری ظاهر شویم، باید تمام این چالش ها مرتفع گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2199

به "میزبانی شایسته از زائران عرب زبان در گرو ارتقای زیرساختهای گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانی شایسته از زائران عرب زبان در گرو ارتقای زیرساختهای گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید