خبر تازه نوبخت درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش مینی نت، خبرنگاران : رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان پس از تصویب در هیأت وزیران با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

خبر تازه نوبخت درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش به نقل از ایرنا محمد باقر نوبخت در جلسه هم اندیشی با نمایندگان تشکل های فرهنگیان و بعضی از مدیران سازمان ها و نهادهای مرتبط و فعالان این حوزه بیان کرد: موضوع لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان در دستور جلسه آینده هیات دولت مطرح می گردد که پس از تصویب در هیات وزیران با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

رتبه بندی فرهنگیان هم از مهمترین محورهای این جلسه بود. در این مورد همه حاضرین بر این نکته تأکید داشتند که بحث نظام رتبه بندی معلمان و فوق العاده ویژه برای فرهنگیان دو مقوله کاملاً مجزا و هر کدام تابع قانون خاص خود است.

بعلاوه، مقرر شد در بحث اعطای فوق العاده ویژه به فرهنگیان همچون سایر دستگاه ها و سازمان ها حداکثر تا 35 درصد حقوق و فوق العاده های مستمر به نحوی که میانه پرداختی از 60 درصد سقف تجاوز نکند (میانگین 21درصد) به همه کارمندان اداری و آموزشی و تمامی کادر شاغل در مدرسه وزارت آموزش و پرورش از تاریخ یکم تیرماه امسال تعلق و احکام مربوط در اسرع وقت به وسیله وزارت آموزش و پرورش صادر گردد.

بعلاوه قرار شد که بحث رتبه بندی معلمان عین مفاد مصوبه نمایندگان مجلس با تاریخ اجرای یکم فروردین سال 1400 به انجام برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص پرداخت پاداش خاتمه خدمت بازنشستگان سال 1399 مجددا تاکید نمود که طبق برنامه ریزی های اجرا شده تا خاتمه تیرماه 1400 حتماً پاداش این بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

در خاتمه جلسه در خصوص پرداخت مطالبات معلمان مدارس خارج کشور دستورات لازم جهت آنالیز و اقدام مقتضی صادر شد.

به گزارش ایرنا، طبق بند (ب) ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه، سازمان تامین اجتماعی مکلف شده، نسبت به متناسب سازی (همسان سازی) حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران اقدام کند و مطابق با ماده 96 قانون تامین اجتماعی، افزایش حقوق براساس در هر سال باید افزایش یابد.

افزایش حقوق براساس نرخ (مستند به قوانین مصوب) و اجرای طرح همسان سازی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی (مانند آنچه که برای بازنشستگان لشکری و کشوری اجرا شد) از مهمترین مطالبات بازنشستگان به تعداد می رود.

معاون رئیس جمهوری در خصوص رتبه بندی فرهنگیان هم قبلاً اعلام نموده بود که این موضوع طبق قانون انجام می گردد و ممکن است یکی دو ماه طول بکشد، اما فرهنگیان مطمئن باشند که اجرای آن هر زمانی صورت بگیرد محاسبات از اول فروردین 1400 خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1661

به "خبر تازه نوبخت درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر تازه نوبخت درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید