خانواده ها نگذارند سلول های بنیادی در اتاق عمل و زایمان از بین برود

به گزارش مینی نت، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: به عنوان یک پزشک آرزویم این است که دو موضوع ذخیره سازی خون بند ناف و اهداء عضو به خوبی در جامعه نهادینه شوند.

خانواده ها نگذارند سلول های بنیادی در اتاق عمل و زایمان از بین برود

به گزارش ، دکتر آناهیتا جلیلیان اظهار کرد: سلول های بنیادی موجود در خون بند ناف یک ذخیره برای سلامت فرزندان در آینده است و با پیشرفت های علمی در زمینه سلول های بنیادی در بافت های مختلف افق های جدیدی پیش روی ما خواهد بود.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تاکید بر اینکه حیف است که این منبع ارزان قیمت و ارزشمند سلول های بنیادی را به همین راحتی در اتاق عمل و زایمان از دست بدهیم، گفت: ذخیره سازی این خون فعالیت بسیار خوب و ذخیره ای ارزشمند برای همه افراد خانواده مخصوصا فرزندان در آینده است.

این متخصص زنان وزایمان ابراز امیدواری کرد که درباره این موضوع و موضوعاتی که مربوط به سلامت است با اطلاع رسانی بیشتر فرهنگ سازی بهتری انجام گیرد.

جلیلیان تاکید نمود: به عنوان یک پزشک آرزویم این است که دو موضوع ذخیره سازی خون بند ناف و اهداء عضو به خوبی در جامعه نهادینه شوند چون با جا افتادن این دو موضوع هم در زمینه علم پزشکی پیشرفت هایی صورت خواهد گرفت و هم موجب فراهم شدن شرایط بهتر برای بهبود بیماران خواستار شد.

منبع: ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 712

به "خانواده ها نگذارند سلول های بنیادی در اتاق عمل و زایمان از بین برود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده ها نگذارند سلول های بنیادی در اتاق عمل و زایمان از بین برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید