حمله دزدان دریایی به کشتی ترکیه در خلیج گینه، یک کشته و 15 ربوده شده

به گزارش مینی نت، یک کشتی کانتینری ترکیه در خلیج گینه هدف حمله دزدان دریایی نهاده شد.

حمله دزدان دریایی به کشتی ترکیه در خلیج گینه، یک کشته و 15 ربوده شده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولی، یک کشتی کانتینری ترکیه با نام موتسارت هنگام سفر در سواحل نیجریه در خلیج گینه هدف حمله دزدان دریایی نهاده شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دیوید جانسون، رئیس شرکت مدیریت بحران و خطر امنیتی EOS Risk Group با انتشار بیانیه ای بیان کرد که این کشتی متعلق به شرکت بودِن در استانبول بوده و در فاصله 100 مایل دریایی از شهر سائوتومه هدف نهاده شده است.

براساس این بیانیه، 15 نفر از 19 خدمه این کشتی ربوده، یکی نیز کشته شد. همچنین 3 تن دیگر از آنها نیز به همراه دزدان دریایی در این کشتی ماندند.

فرقان یارن، ناخدای کشتی مذکور در یک ضبط صوتی که در توئیتر منتشر شد، می گوید: کورکورانه سفر می کنم. تمام سیم ها را قطع کردند. هیچ چیز به جز رادار کار نمی نماید. به من یک نقشه راه دادند و کشتی را با توجه به آن راهنمایی می کنم.

ترکیه اقدامات لازم برای آزادی ملوانان ربوده شده توسط دزدان دریایی در سواحل نیجریه در خلیج گینه را شروع کرد.

در همین خصوص مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه بیان کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور با فرقان یارن، ناخدای کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی در سواحل نیجریه، دو مرتبه تماس تلفنی برقرار کرد.

بر اساس بیانیه ای مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان در مصاحبه با ناخداى کشتى اطلاعاتى را دریافت کرد که کشتی ربوده شده همراه با سه خدمه آن که جان سالم در حمله دزدان دریایی به در بردند، در حال حرکت به سمت گابن است.

اردوغان در مکالمه تلفنی با ناخدای کشتی تاکید نمود که فرایند را از نزدیک پیگیری می نماید و دستور لازم در خصوص نجات پرسنل کشتی ربوده شده را به تمام مقامات داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1399 بروزرسانی: 13 اسفند 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1426

به "حمله دزدان دریایی به کشتی ترکیه در خلیج گینه، یک کشته و 15 ربوده شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله دزدان دریایی به کشتی ترکیه در خلیج گینه، یک کشته و 15 ربوده شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید