حفظ برجام در دستور کار مذاکرات روسیه و چین قرار گرفته است

به گزارش مینی نت، وزرای خارجه چین و روسیه قصد دارند چند روز دیگر درباره مسائل مهم دوجانبه و دنیا از جمله شیوه های حفظ برجام به گفت وگو بپردارند.

حفظ برجام در دستور کار مذاکرات روسیه و چین قرار گرفته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که قرار است وزرای خارجه چین و روسیه چند روز دیگر نشستی را برگزار نمایند، کوشش برای حفظ برجام یکی از موارد مهم مورد بحث بین این دو مقام بلندپایه اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری تاس وانگ یی وزیر خارجه چین میخواهد با سرگئی لاوروف همتای روسی خود در 13 مه (دوشنبه، 23 اردیبهشت) در شهر سوچی دیدار کند.

به گزارش تاس، آنطور که سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام نموده، در این دیدار قرار است درباره روابط دوجانبه و اهم مسائل مهم منطقه و دنیا بحث و گفتگو گردد.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین اضافه نمود که وزرای خارجه چین و روسیه درباره اجرای توافق های انجام شده در ماه آوریل (فروردین) بین سران دو کشور به بحث خواهند پرداخت.

اینترفکس دیگر رسانه روسی نیز چهارشنبه به نقل از وزارت خارجه روسیه نوشت که این دو دیپلمات ارشد قصد دارند درباره شیوه های حفظ برجام به گفت وگو بپردازند.

کوشش برای حفظ توافق هسته ای سال 2015 بین ایران و پنج قدرت دنیای (آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلیس، چین) همراه با آلمان در حالی صورت می گیرد که با وجود پایبندی تمام و کمال ایران به برجام و تعهدهای داده شده ذیل آن، آمریکا با خروج یکطرفه از این توافق بین المللی، اعمال تحریم های یکجانبه را در دستور کار قرار داده است.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به اقدام های واشنگتن چهارشنبه در بیانیه ای بیان کرد که تهران از 18 اردیبهشت 98 بعضی اقدام های خود در برجام را متوقف می نماید.

ایران به کشورهای باقیمانده در توافق فرصت 60 روزه برای اجرای تعهد ها به ویژه در حوزه های بانکی و اقتصادی داده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 177

به "حفظ برجام در دستور کار مذاکرات روسیه و چین قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ برجام در دستور کار مذاکرات روسیه و چین قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید