جابجایی پسماند توسط زباله گردها باعث گسترش آلودگی می گردد

به گزارش مینی نت، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان مدیرعامل سازمان پسماندشهرداری زاهدان گفت: جابجایی و تفکیک پسماندها توسط زباله گردها وآن هم بدون وسیله های حفاظتی، باعث گسترش آلودگی ها درسطح شهر می گردد.

جابجایی پسماند توسط زباله گردها باعث گسترش آلودگی می گردد

محمدعمر حسین زهی زمانی در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: طرح جمع آوری زباله گردها از سال گذشته در سطح منطقه یک آغاز و اکنون هم این فرایند به جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باشدت بیش تر در سایر مناطق ادامه دارد.

وی گفت: زباله گردی یکی از معضلات اجتماعی و بهداشتی جامعه است که به گسترش هر چه بیشتر اپیدمی کرونا و همچنین خطرات غیرقابل جبرانی در پی خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان پسماندشهرداری زاهدان بیان داشت: بالغ بر 130 کودک کار شناسایی و به بهزیستی معرفی و 89 چرخ دستی نیز از زباله گردها توقیف شده است.

زمانی توضیح داد: سازمان مدیریت پسماند تنها سازمانی می باشد که در راستای جمع آوری زباله گردها و پلمب کارگاه های ضایعاتی با جدیت در این راستا کوشش می نمایند، بایستی تمامی دستگاه های متولی همچون نیروی ، پلیس اماکن، محیط زیست، بهزیستی در کنار این سازمان باشند.

وی اضافه نمود: مافیای عظیم زباله گردها که کارگاه های غیر مجاز ضایعاتی را در دست دارند با هدف سودجویی از بچه ها کار پدیده زباله گردی را توسعه و مسائل بهداشتی فراوانی را به بار میآورد.

وی گفت: بالغ بر 37 کارگاه خرید و فروش غیر مجاز ضایعاتی در سطح شهر زاهدان و با تجهیزات کامل بصورت مافیایی مشغول به فعالیت می باشند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری زاهدان خاطر نشان کرد: در راستای حل این معضل اجتماعی وجلوگیری از شیوع بیماری کرونا می طلبد تمامی دستگاه های ذیربط با این سازمان همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 884

به "جابجایی پسماند توسط زباله گردها باعث گسترش آلودگی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جابجایی پسماند توسط زباله گردها باعث گسترش آلودگی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید