توقف صدور دفترچه بیمه سلامت در خراسان رضوی

به گزارش مینی نت، مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: صدور دفترچه های بیمه سلامت از امروز، اول تیرماه، در خراسان رضوی به طور کامل متوقف شد.

توقف صدور دفترچه بیمه سلامت در خراسان رضوی

به گزارش از ، علیرضا رمزی مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: دفترچه های بیمه سلامت از امروز، اول تیر، در خراسان رضوی صادر نمی شود.

او افزود: حذف تدریجی دفترچه های بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت ماه امسال به منظور پیاده سازی نسخه نویسی الکترونیکی آغاز شده بود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی ادامه داد: از ابتدای اردییهشت، صدور دفترچه های بیمه سلامت رایگان در خراسان رضوی متوقف شده بود و از ابتدای خردادماه هم چاپ دفترچه های بیمه شدگان صندوق روستاییان و از امروز هم چاپ دفترچه های بیمه کارکنان دولت و سایر اقشار متوقف شده است.

رمزی بیان نمود: در اجرای ماده 70 برنامه ششم توسعه کشور و ابلاغیه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان بیمه سلامت ایران از سال گذشته ملزم به اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیک در تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد خود شده است.

او شرح داد: با اجرای این طرح، بیمه شدگان زیر پوشش این سازمان برای مراجعه به پزشک نیاز به دفترچه بیمه نخواهند داشت و مراکز درمانی بر اساس کد ملی بیمار، اقدام به نسخه نویسی الکترونیکی خواهند کرد و در صورت نداشتن زیرساخت الکترونیک در مرکز مورد نظر، در سربرگ مطب یا درمانگاه اقدام به تجویز دارو و دیگر خدمات برای بیمه شدگان خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی تاکید کرد: تعداد موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در خراسان رضوی، چهار هزار و 555 مرکز شامل پزشکان، داروخانه ها، دندانپزشکان، بیمارستان ها و دیگر مراکز تشخیصی و درمانی است.

هم اکنون سه میلیون و 400 هزار نفر در استان 6 میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی، یعنی معادل 53 درصد جمعیت این استان، زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

این تعداد در قالب پنج صندوق کارکنان دولت، روستاییان و عشایر منطقه ها زیر 20 هزار نفر جمعیت، بیمه ایرانیان، بیمه همگانی و سایر اقشار خدمات رسانی می شوند.

/ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1729

به "توقف صدور دفترچه بیمه سلامت در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف صدور دفترچه بیمه سلامت در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید