(تصویر) بوعلی سینا ماسک زد

به گزارش مینی نت، با هدف ترویج فرهنگ رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به پیشنهاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بر مجسمه بوعلی سینا واقع در میدان بوعلی همدان ماسک زده شد.

(تصویر) بوعلی سینا ماسک زد

به گزارش برنا، حجت الحق، شرف الملک، نابغه مشرق زمین، حکیم هزاره ها، حسین بن عبدالله معروف به بوعلی سینا یا به عبارت صحیح پورسینا، دانشمند همه چیز دان ایران زمین که دستی بر تمام علوم از ریاضی و نجوم گرفته تا فیزیک، شیمی، منطق، فلسفه، پزشکی و... داشته و به واسطه آثار فاخرش با کتاب هایی چون شفا در علم و فلسفه و قانون در پزشکی آوازه دنیای دارد، در روز هایی که ویروس کووید 19 یا همان کرونا دنیا را تحت تأثیر قرار داده است، ماسک زد تا به مردان و زنان دنیا یادآور شود مبارزه با این بیماری غریب و ناشناخته یک عزم همگانی می طلبد و راه مهم حفاظت از خود و دیگران در این روز ها استفاده از ماسک است.

پورسینا که پیکرش در یکی از میدان های مرکزی کهن شهر همدان آرام گرفته است و مجسمه تمام قدش در سوی دیگر میدان نشان از عظمت و بزرگی این پزشک حاذق قرن های متمادی عمر بشر دارد، هنوز هم نسخه هایش به ویژه در استفاده از گیاهان دارویی در دنیا حرف های فراوانی برای گفتن دارد و اگر بود، شاید دنیای امروز خیلی زودتر به واکسن و داروی کرونا دست پیدا می کرد!

اینک در حالی که هنوز هم پس از قرن ها پزشکان دنیا به احترام حکیم هزاره ها و مردی از تبار ایران بزرگ کلاه از سر برمی دارند و مقبره این نابغه تکرارناشدنی در همدان یا همان هگمتانه، پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین سالانه ماوای هزاران هزار عاشق علم و ادب و عرفان است، نشستن ماسک بر چهره مجسمه پورسینا نشانی خواهد بود برای آنکه در راه مبارزه با کرونا، باور کنیم همه باید نقش ایفا کنیم و یادمان نروند دنیا روز های قشنگ تری هم خواهد داشت. پس به امید آن روز ها همه ماسک می زنیم. همین.

منبع: فرارو
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1067

به "(تصویر) بوعلی سینا ماسک زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصویر) بوعلی سینا ماسک زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید