تالار مرکزی رشت بازگشایی شد

به گزارش مینی نت، خبرنگاران/گیلان همایش فرم و نقد در هنر و سینما با حضور مسعود فراستی، منتقد سینما در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

تالار مرکزی رشت بازگشایی شد

رضا ثقتی در حاشیه بازگشایی تالار مرکزی رشت، ضمن قدردانی از تاکید و اهتمام استاندار مبنی بر لزوم بهره برداری اهالی فرهنگ و هنر از تالار مرکزی رشت، عنوان نمود: جلسات متعددی با وزیر ارشاد برگزار گشت و یک فرصت دو ساله گرفتیم تا نواقص فنی تالار را به صورت ریشه ای حل کنیم.

وی از تعامل مثبت و سازنده با شهرداری رشت جهت بهره برداری از تالار مرکزی خبر داد و شرح داد: به زودی تالار مرکزی رشت به ویترین فعالیت های مشترک ارشاد و شهرداری تبدیل خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به بازگشایی رسمی تالار مرکزی رشت از امروز، گفت: این تالار دارای چهار سالن بزرگ بوده و هر سالن ویژگی های منحصر به فرد در سطح کشور دارد.

ثقتی گفت: استان گیلان و شهر رشت با این پیشینه فرهنگی فعالان بی شمار هنری به مدت دو سال از تالار محروم شده بود، اما هم اکنون این تالار با تمام ظرفیت در خدمت اهالی فرهنگ و هنر است.

وی تالار مرکزی رشت را قطب فرهنگی و هنری گیلان دانست و یادآور شد: این تالار حوزه فرهنگ و هنر گیلان را راهبری خواهد کرد و شاهد رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری خواهیم بود.

ثقتی، از برآورد هزینه 25 میلیارد تومانی برای تامین بالابر و ماشینری و نصب دکور و نور و صوت برای اجراهای حرفه ای خبر داد و خاطرنشان کرد: هزینه نگهداری از تالار تا سرانجام سال تامین و مکانیزم ویژه ای برای سال آینده تدوین شده است.

هنر احساس انسان را تربیت می کند

مسعود فراستی، منتقد سینما در همایش فرم و نقد در هنر و سینما که به مناسبت آغاز به کار مجدد تالار مرکزی رشت برگزار گشت، از علاقه خود به شهر رشت گفت و اظهار کرد: شهر رشت با این پیشینه فرهنگی و هنری باید بازتاب گسترده ای در کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید از هنر لذت ببریم، گفت: عصر حاضر عصر از بین رفتن و کند شدن احساسات است و لذا هنر احساس انسان را تربیت می کند و این مهمترین وظیفه هنر است.

این منتقد سینما، فرم را لازمه بروز حس های انسان دانست و متذکر شد: محتوای یک اثر هنری، حسی است و گاهی حس های متضاد ایجاد می شود.

فراستی، سبک هنری را امضای هنرمند دانست و عنوان نمود: هنر آرام و متین است و با قلب و احساس انسان سر و کار دارد و لذا نباید از هنر به عنوان شعار سیاسی استفاده کرد.

وی زیست هنری را لازمه خلق اثر هنری دانست و گفت: متاسفانه برخی از هنرمندان سینما همزمان در چند فیلم بازی می کنند و هیچگونه درگیری حسی با فیلم ندارند که نشان می دهد آن زیست لازم ایجاد نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1917

به "تالار مرکزی رشت بازگشایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالار مرکزی رشت بازگشایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید