بهره مندی 98 درصدی شهرهای ایران از گاز طبیعی

به گزارش مینی نت، تهران (پانا) - مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از بهره مندی 98 درصدی شهرهای کشور از گاز طبیعی اطلاع داد.

بهره مندی 98 درصدی شهرهای ایران از گاز طبیعی

به گزارش شرکت ملی گاز ایران، غلامرضا مشایخی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در حاشیه آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به رشد فزاینده مشترکان گاز شهری، گفت: سال 1399 با وجود شیوع ویروس کرونا با برنامه ریزی خوب توانستیم رکوردی تازه در گازرسانی به مناطق شهری، روستایی و صنعتی کشور ثبت کنیم؛ بر این اساس هم اکنون در بخش شهری، بیش از 98 درصد و در بخش روستایی، 85 درصد جمعیت روستاییان کشور از گاز طبیعی بهره مند هستند. پارسال 2 هزار و 918 روستا، 23 شهر و 6 هزار و 500 واحد فراوریی و صنعتی به جمع مشترکان گاز کشور افزوده شدند.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته، سال جاری نیز گازرسانی به دیگر روستاهای کشور با شتاب تداوم دارد، ادامه داد: طبق مصوبه شورای عالی اقتصاد برای حمایت از بخش فراوری و کاهش آلودگی هوا، یارانه ویژه ای برای گازرسانی به واحدهای فراوریی و صنعتی در کشور اختصاص یافته و طبق آن، این واحدها تا سقفی معین از پرداخت هزینه گازرسانی معاف هستند.

به گفته مشایخی سال جاری همچنین برنامه توسعه گاز تا سال 1401 نیز تعریف شده است تا شرکت های گاز استانی بتوانند با دورنمای مناسب بهتر به مردم خدمات رسانی نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1652

به "بهره مندی 98 درصدی شهرهای ایران از گاز طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره مندی 98 درصدی شهرهای ایران از گاز طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید