آنالیز وضعیت فراوری و دریافت شیرخام طی 2روز آینده در کارگروهی ویژه

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی گفت: با پایش که توسط این کارگروه انجام خواهد شد امیدواریم منجر به کاهش قیمت مواد لبنی برای مصرف کنندگان گردد.

آنالیز وضعیت فراوری و دریافت شیرخام طی 2روز آینده در کارگروهی ویژه

وی اضافه کرد: این کارگروه ویژه به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و با مشارکت نمایندگان اتحادیه ها، انجمن ها و تشکل های دامداری، صنایع لبنی و شیر خشک کشور تشکیل می گردد.

رضایی گفت: در این نشست، نمایندگان دامداری های کشور صنایع لبنی و شیر خشک در مورد راه اندازی سامانه ای برای ثبت میزان فراوری شیر خام از دامداری ها به تفکیک هر واحد فراوری کننده، میزان دریافت شیر خشک توسط صنایع لبنی و صنایع شیر خشک توافق کردند.

وی اضافه کرد: با این توافق و ایجاد سامانه رصد و پایش، شیر فراوری کشور شناسنامه دار می گردد و حجم فراوری، کیفیت و میزان دریافت آن توسط صنایع لبنی معین خواهد شد که برای تصمیم گیران و سیاستمداران نیز دارای اهمیت است.

معاون امور فراوریات دامی وزارت جهاد کشاورزی در عین حال گفت: در این نشست، ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارگروه تنظیم بازار در مورد قیمت پایه مصوب 2 هزار تومانی هر کیلوگرم شیر خام در درب دامداری ها با چربی 3.2 درصد و همچنین تعلق جایزه به ازای افزایش هر دهم درصد چربی، اعلام رسمی شد و دامداران و صنایع لبنی ملزم به رعایت این مصوبه هستند.

وی تصرح کرد: با توجه به این که در چند ماه اخیر میزان عرضه، فراوری، تقاضا و قیمت شیر خام مورد مناقشه دامداران و صنایع لنبی کشور بود بعد از نشست های متعدد و آنالیز های صورت گرفته کارگروه تنظیم بازار قیمت پایه هر کیلو گرم شیرخام را با چربی 3.2 درصد 2 هزار تومان معین کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 108

به "آنالیز وضعیت فراوری و دریافت شیرخام طی 2روز آینده در کارگروهی ویژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز وضعیت فراوری و دریافت شیرخام طی 2روز آینده در کارگروهی ویژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید