بالانس پیستون کمپرسورهای گازی ساخته شد

به گزارش مینی نت، خبرنگاران/خوزستان برای نخستین بار در کشور بالانس پیستون کمپرسورهای گازی نوع بورسیگ گریز از مرکز در شرکت نفت و گاز آغاجاری ساخته شد.

بالانس پیستون کمپرسورهای گازی ساخته شد

ابراهیم پیرامون، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری اظهار کرد: بالانس پیستون از جمله قطعات بسیار حساس، با تکنولوژی بالا و متالوژی خاص که در کمپرسورهای گازی گریز از مرکز بورسیگ مدل GC/355/8 مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: تامین این قطعه در 10 سال گذشته با وجود عقد قرارداد تأمین کالا، به دلیل تحریم ظالمانه و عهدشکنی شرکت سازنده کمپرسور (manturbo) میسر نشد و امکان تامین این کالا غیرممکن شد که در نهایت باعث از سرویس خارج شدن 2 ردیف از کمپرسورهای ایستگاه تزریق گاز CS-600 کرنج از چرخه تزریق گاز شده بود.

پیرامون توضیح داد: با توجه به اهمیت ایستگاه تزریق گاز مذکور در فراوری صیانتی نفت و عواقب ناشی از توقف این تجهیزات، در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از سازندگان توانمند داخلی، اداره نگهداری و تعمیرات شرکت آغاجاری نسبت به بومی سازی ساخت بالانس پیستون برنامه ریزی و اقدام کرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شرکت نفت و گاز آغاجاری، وی، علاوه بر بالانس پیستون، تعویض 2 ردیف از مجموعه seal strip آسیب دیده روتور و انجام انواع تنظیم های با دقت بالا و رعایت استانداردهای مربوطه را از دیگر اقدامات قابل توجه عنوان نمود.

پیرامون گفت: پس از اتمام کار مونتاژ کمپرسور، روغن گردانی و تمیزکاری راستا گاز، ردیف B در تاریخ 24/12/98 با موفقیت راه اندازی شد و پس از گذشت نزدیک به 530 ساعت کارکرد، کمپرسور با شرایط مطلوب دمایی و ارتعاشی همچنان در مدار فراوری قرار گرفته است.

وی، طراحی و ساخت این بالانس پیستون و متعلقات را به لحاظ شرایط کارکرد عملیاتی و نوع مواد و متالوژی خاص، بسیار مهم و برجسته عنوان نمود و آن را حاصل کوشش اداره نگهداری و تعمیرات جهت مونتاژ و دمونتاژ مکرر قطعات کمپرسور و نیز پایش دقیق و مداوم شرایط کارکرد کمپرسور توسط اداره عملیات ایستگاه تزریق گاز 600 کرنج دانست.

پیرامون گفت: با راه اندازی کمپرسور گازی ردیف B تزریق گاز 600 کرنج، امکان تزریق گاز به مخزن کرنج به میزان 500 میلیون فوت مکعب در روز فراهم شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 948

به "بالانس پیستون کمپرسورهای گازی ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالانس پیستون کمپرسورهای گازی ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید