انگلیس با فروش تسلیحات، جنگ سعودی ها علیه یمن را طولانی می نماید

به گزارش مینی نت، آکسفام، یکی از بزرگترین سازمان های بین المللی امدادرسانی، دولت انگلیس را به طولانی کردن جنگ یمن به وسیله صادرات تجهیزات سوختگیری هوایی متهم کرد چراکه می توان از آنها برای یاری به نیروی هوایی سعودی در اجرای بمباران کورکورانه در این کشور استفاده کرد.

انگلیس با فروش تسلیحات، جنگ سعودی ها علیه یمن را طولانی می نماید

به نوشته روزنامه گاردین، مجوز انتقال این تجهیزات در کنار 1.4 میلیارد پوند فروش های تسلیحاتی دیگر به ریاض در تابستان گذشته که محدودیت های تسلیحاتی برداشته شد، داده شد و می توان از آنها برای طولانی تر کردن مدت پرواز جنگنده ها در زمان شدت یافتن درگیری ها استفاده کرد.

سم نادل، رئیس سیاستگذاری و حمایت از آکسفام گفت: در شرایطی که آمریکا خواهان انتها یافتن این درگیری در یمن شده است، انگلیس در راستا متضاد آن حرکت می نماید و حمایت از جنگ وحشیانه تحت امر سعودی را با فروش تسلیحات و تجهیزات سوختگیری که کار حملات هوایی را تسهیل می نماید، افزایش داده است.

درگیری ها در اطراف مارب، آخرین پایگاه دولت تحت حمایت ریاض در شمال یمن، شدت گرفته است. حوثی ها برای کنترل این شهر استراتژیک کوشش می نمایند و ائتلاف تحت امر سعودی برای جلوگیری از پیشروی آنها حملات هوایی متوالی به راه انداخته است.

تا همین اواخر، مارب پناهگاهی برای آوارگان این درگیری بود. براساس برآورد آکسفام، حدود 850 هزار آواره در ده ها کمپ در داخل و اطراف شهر مارب زندگی می نمایند و کارکنان آکسفام در بازدید اخیر همچنین مشاهده کردند که تعداد بسیار بسیار زیادی از مردم در خیابان ها و جلوی درها می خوابند.

این خیریه انگلیسی از دو طرف خواسته آتش بس برقرار نمایند و همچنین به دولت لندن تاکید نموده است تا هر نوع صادرات تسلیحاتی که ممکن است در این درگیری استفاده گردد، متوقف کند. سم نادل گفت: انگلیس مدعی است که از صلح در یمن حمایت می نماید. لندن می تواند کارش را با توقف فوری فروش هرگونه تسلیحاتی که خطر استفاده علیه غیرنظامیان را در پی دارد و به این بحران انسانی دامن می زند، شروع کند.

با وجود اقدام آمریکا و ایتالیا در توقف فروش تسلیحات به سعودی ها، انگلیس با بدتر شدن اوضاع انسانی در این درگیری که از سال 2014 شروع شده و موجب مرگ مستقیم و غیرمستقیم حدود 250 هزار تن شده است، همچنان به انجام فروش تسلیحاتی اصرار دارد.

وزرای انگلیسی -دومینیک راب، وزیر خارجه و لیز تراس، وزیر تجارت بین المللی در سه ماهه سوم سال 2020 افزایش صادرات تسلیحاتی به عربستان سعودی را تایید کردند چرا که به ادعای آنها تنها موارد معدودی از نقض قوانین بین المللی اتفاق افتاده است.

این صادرات مجموعا به ارزش دست کم یک میلیارد و 400 میلیون پوند شد و شامل صادرات تجهیزات سوختگیری هوایی و تجهیزات مرتبط طبق یک مجوز صادرات باز و همچنین حدود 700 میلیون پوند اجزای بمب و 100 میلیون پوند موشک های هوا به زمین می گردد.

ائتلاف تحت امر سعودی که به تجهیزات دریافتی از غرب متکی است، از زمان ورود به این درگیری در سال 2015 بارها به اجرای بمباران های کورکورانه، قتل، مجروح کردن و آواره کردن غیرنظامیان یمنی متهم شده است.

براساس گزارش پروژه یمن که تعداد بمباران ها را رصد می نماید، 10 درصد از 125 حمله هوایی ائتلاف سعودی که ژانویه اجرا شده است، سایت های غیرنظامی را هدف قرار داده، 13 درصد اهداف نظامی را و مابقی آن هنوز تعیین نشده است. در طول دوره جنگ، حدود 8750 غیرنظامی در حملات هوایی کشته شده اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1473

به "انگلیس با فروش تسلیحات، جنگ سعودی ها علیه یمن را طولانی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس با فروش تسلیحات، جنگ سعودی ها علیه یمن را طولانی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید