کشورهای غربی تحریم های جدیدی علیه بلاروس اعمال کردند

به گزارش مینی نت، کشورهای عضو اتحادیه اروپا، دولت آمریکا، انگلیس و کانادا روز دوشنبه در اقدامی هماهنگ، تحریم های مضاعفی را علیه تعداد دیگری از مقامات دولتی بلاروس، برخی وزارت خانه ها و شرکت های این کشور اعمال کردند.

کشورهای غربی تحریم های جدیدی علیه بلاروس اعمال کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، شورای اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای اظهار داشت که کشورهای عضو این اتحادیه روز دوشنبه چهارمین بسته تحریم های انفرادی علیه برخی شهروندان بلاروسی را به اجرا گذاشتند.

در این سند یادآوری شده است: این تصمیم در رابطه با وخامت شرایط نقض حقوق بشر در بلاروس و اعمال فشار بیش از حد به جامعه مدنی این کشور، مخالفان دموکراتیک و روزنامه نگاران در بلاروس اتخاذ شده است.

در این فهرست مقامات بلاروسی که در حادثه اخیر فرود اجباری هواپیمای مسافربری در فرودگاه نقش داشته اند، گنجانده شده اند. علاوه بر این، برخی شرکت های هواپیمایی و خودورسازی بلاروس هم تحریم شده اند.

شارل میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا هم پیش از این گفته بود: امروز (دوشنبه) اتحادیه اروپا ارسال علامت جدیدی برای حمایت از مردم بلاروس ارسال کرده و اقدامات محدود کننده تازه ای علیه مقامات دولتی این کشور در نظر گرفت.

این مقام اروپایی همچنین خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی در بلاروس و توقف اعمال فشارها بر مخالفین دولت شد.

در حال حاضر تحریم های اتحادیه اروپا شامل 166 شخصیت حقیقی و 15 شخصیت حقوقی بلاروسی می شود که دارایی های آنها در کشورهای اروپایی بلوکه شده و مقامات بلاروسی هم اجازه ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ندارند.

پیش از این هم معین گشت که شرکت های هواپیمایی بلاروسی از این به بعد اجازه پرواز در آسمان بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نخواهند داشت.

اقدام مشابه انگلیس، آمریکا و کانادا در تشدید تحریم ها علیه دولت بلاروس

روز گذشته معین شد که دولت ایالات متحده هم در پی اتحادیه اروپا، تحریم هایی را علیه 16 مقام بلاروسی و 5 وزارتخانه و سازمان دولتی این کشور اعمال کرده است.

دولت انگلستان هم روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اظهار داشت که مقامات لندن تحریم هایی علیه 11 مقام بلاروسی، از جمله وزیر دفاع، وزیر حمل و نقل، فرمانده نیروهای پدافند هوایی و معاون وی، دادستان کل این کشور و البته 2 سازمان دولتی بلاروسی اعمال کرده اند. این تحریم ها شامل منع ورود این افراد به خاک انگلستان و مسدود شدن حساب های بانکی آنها خواهد شد.

مارک گارنو وزیر امور خارجه کانادا هم شب گذشته اظهار داشت که اوتاوا تحریم های مضاعفی علیه 17 شخصیت حقیقی و 5 شخصیت حقوقی بلاروسی در نظر گرفته است.

به گفته وی، این تحریم ها در هماهنگی با آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا و در پاسخ به نقض سیستماتیک حقوق بشر که در بلاروس در حال رخ دادن است، اعمال می شود.

در حال حاضر 72 مقام بلاروسی و 5 شرکت و سازمان دولتی این کشور به خاطر نقض حقوق بشر و آزادی های اجتماعی تحریم هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1704

به "کشورهای غربی تحریم های جدیدی علیه بلاروس اعمال کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای غربی تحریم های جدیدی علیه بلاروس اعمال کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید