انتقاد شدید عمران خان از تصمیم اخیر هند درباره کشمیر

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران، عمران خان نخست وزیر پاکستان امروز جمعه در حساب توئیتری خود تصمیم اخیر هند در مورد لغو وضعیت ویژه ایالت جامو و کشمیر را فاشیسم و نژادپرستی توصیف کرد.

انتقاد شدید عمران خان از تصمیم اخیر هند درباره کشمیر

نخست وزیر پاکستان در این خصوص نوشت: دولت فاشیستی و فزونی طلب هندوی نارندرا مودی نخست وزیر هند بهتر است بداند که با نیروهای پیشرفته می توان ارتش ها، مسلحین و تروریست ها را شکست داد، اما تاریخ نشان داده است زمانیکه یک ملت برای آزادی خود متحد می شود و می جنگد و از مرگ ترسی ندارد، هیچ قدرتی نمی تواند مانع رسیدن آن مردم به هدف خود شود.

وی در ادامه نوشت: به همین دلیل، اهداف جایگزین ساختن هندو ها بطور فاشیستی در جامو و کشمیر در مقابل مقاومت مردم این ایالت با شکست روبرو خواهد شد.

گفتنی است، مقامات دهلی نو 5 آگوست سال جاری میلادی جاری ماده 370 قانون اساسی که به منطقه جامو و کشمیر وضعیتی ویژه ارائه می کرد را لغو کردند.

هم هند و هم پاکستان مدعی مالکیت کل کشمیر هستند اما هر کدام بخشی از آن را در کنترل دارند.

پاکستان جامو وکشمیر را یک منطقه واحد به شمار می آورد، اما تقسیم این منطقه از سوی هند با واکنش تند مقامات اسلام آباد روبرو شده و تنش ها میان دو کشور را افزایش داده است.

طی چند روز گذشته تشدید تنش میان دهلی نو و اسلام آباد به اظهارات تهدیدآمیز طرفین علیه یکدیگر منجر شده بود و از جمله نخست وزیر پاکستان از آمادگی کامل نیروهای ارتش کشورش برای بروز جنگ احتمالی و درگیری در مقابل نیروهای هندی خبر داده بود.

با وجود آن که پاکستان از زمان آغاز تنش بر سر کشمیر اعلام کرده در نظر دارد تا از طریق دیپلماتیک این موضوع را پیگیری کند، اما فرمانده ارتش این کشور پیش از این هشدار داده بود که نیروهای ارتش ماجراجویی هند و تلاش برای تجاوز به پاکستان را قاطعانه پاسخ خواهند داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 263

به "انتقاد شدید عمران خان از تصمیم اخیر هند درباره کشمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید عمران خان از تصمیم اخیر هند درباره کشمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید