افزایش 5 تا 70 میلیونی قیمت محصولات یک خودروساز نسبت به بازار

به گزارش مینی نت، شرکت مدیران خودرو که تولیدکننده محصولات خودرویی چینی است حتی از بازار آزاد نیز گران تر می فروشد. این در حالی است که در سال گذشته در پی گران فروشی های مداوم، پرونده اش تعزیراتی هم شد اما دست از گرانفروشی برنداشت.

افزایش 5 تا 70 میلیونی قیمت محصولات یک خودروساز نسبت به بازار

به گزارش خبرنگاران، با وجود اینکه سال گذشته پس از چندین بار گزارش گران فروشی های شرکت مدیران خودرو، حتی به نرخ هایی بالاتر از قیمت های بازار یا افزایش های پی درپی در فواصل زمانی کوتاه ، رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوریکنندگان به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد خودروسازان پیگیر موضوع شد و در نهایت از آماده سازی پفراینده این شرکت برای ارسال به سازمان تعزیرات حکومتی اطلاع داد، تعزیراتی شدن این شرکت هم باعث نشد دست از گران فروشی های خود بردارد.

این شرکت در امسال نیز به فرایند افزایش قیمت محصولات خود در فواصل کوتاه ادامه داد؛ به گونه ای که ظرف مدت یک ماه، بین 19 تا 47 میلیون قیمت محصولات خود را بالا برد و این در شرایطی بود که تنها یک هفته از به روزرسانی قیمت محصولات خود برای امسال می گذشت.

پس از آنکه رییس شورای رقابت از موافقت این سازمان با افزایش قیمت خودرو به صورت هر سه ماه یکبار، براساس تغییرات تورم بخشی به عنوان یکی از متغیرها در قیمت گذاری خودرو اطلاع داد، از آنجایی که گروه خودروسازی مدیران خودرو همواره آماده برای افزایش قیمت بوده، هفته گذشته لیست جدید قیمتی محصولات خود را پس از آنکه برای مدتی از سایت فروش خود حذف نموده بود منتشر کرد.

نکته عجیب آنجاست که این افزایش قیمت حتی از قیمت های بازار آزاد هم فراتر رفته و محصولات این شرکت از پنج تا 70 میلیون تومان گران تر از بازار به فروش می رسد.

براین اساس بیشترین گران فروشی این شرکت مربوط به خودروی MVM 315 است که با قیمیت معادل 70 میلیون تومان گران تر از بازار و با نرخ 290 میلیون تومان به فروش می رسد؛ این در حالی است که در بازار این خودرو 220 میلیون تومان قیمت دارد.

پس از آن آریزو 6 و MVM X33 قرار دارند که به ترتیب 50 و 40 میلیون تومان گران تر از بازار توسط شرکت عرضه می شوند. قیمت آریزو 6 در این خودروسازی 550 میلیون تومان و قیمت MVM X33 حدود 390 میلیون تومان معین شده است.

همچنین MVM X22 دنده ای لاکچری 15 میلیون تومان، مدل اتوماتیک آن 22 میلیون تومان و دنده ای اسپورت اکسلنت آن پنج میلیون تومان گران تر از بازار به فروش می رسند. قیمت کارخانه ای MVM X55 اتوماتیک اکسلنت 25 میلیون تومان و مدل اسپرت اکسلنت اتوماتیک آن هشت میلیون تومان از بازار گران تر است.

علاوه براین در گروه محصولات چری، آریزو 5 توربو 25 میلیون تومان گران تر از بازار معامله می گردد؛ در حالی که قیمت این خودرو در بازار 375 میلیون تومان است قیمت شرکتی آن 400 میلیون تومان معین شده است.

تیگو 5 IE و تیگو 7 نیز به ترتیب 13 و 20 میلیون تومان گران تر از بازار در لیست جدید قیمتی این شرکت قیمت گذاری شده اند. قیمت تیگو 5 IE در بازار 500 میلیون و تیگو 7 حدود 620 میلیون تومان است.

محصولات شرکت مدیران خودرو از گروه خودروهای چینی MVM و چری چین است که در داخل مونتاژ و فراوری می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1092

به "افزایش 5 تا 70 میلیونی قیمت محصولات یک خودروساز نسبت به بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 5 تا 70 میلیونی قیمت محصولات یک خودروساز نسبت به بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید