آیا آسپیرین برای بهبود سرطان پستان خوب است؟

به گزارش مینی نت، محققان در بسیاری از مطالعات بر نقش داروی آسپیرین در کاهش خطر سرطان پستان تاکید نموده اند. به تازگی در آزمایشی با جزئیات بیشتری به این مسئله پرداخته شده است که مصرف این دارو برای سلامت افرادی که تحت درمان این بیماری قرار دارند چه پیامدهایی می تواند داشته باشد.

آیا آسپیرین برای بهبود سرطان پستان خوب است؟

با وبسایت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، متخصصان در آمریکا در مطالعات اخیر خود به آنالیز این موضوع پرداختند که چرا مصرف آسپیرین پس از تشخیص سرطان پستان با نتایج مختلف در افراد همراه است. آسپیرین از داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی است که در بسیاری از خانه ها پیدا می گردد. افراد معمولا از این دارو برای درمان سردرد، سرماخوردگی خفیف و تسکین علائم آنفلوآنزا استفاده می نمایند.

در مطالعاتی که پیش از این نتایج آن در سایت مدیکال نیوز تودی منتشر شده آمده است داروی آسپیرین به کاهش 20 درصدی خطر ابتلا به سرطان پستان یاری می نماید و حتی می تواند در درمان سرطان ها از جمله سرطان پستان موثر باشد.

با این حال در آزمایشی که در دانشگاه کارولینای شمالی انجام گرفته بر این موضوع تاکید شده که شواهد موجود در خصوص چگونگی تاثیر آسپرین بر پیامدهای سرطان پستان متفاوت است.

آسپیرین در بعضی از مبتلایان به سرطان پستان با نتایج مثبتی همراه است و در بعضی افراد پیامد مطلوبی ندارد. به همین دلیل محققان دانشگاه کارولینای شمالی به این موضوع پرداختند که مصرف این دارو برای چه افرادی مفید است.

به گفته متخصصان، التهاب مزمن یکی از فاکتورهای کلیدی در بروز انواع سرطان از جمله سرطان پستان است. آسپیرین از داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی با خواص ضد التهابی است. همچنین شواهد موجود نشان می دهد مصرف آسپرین ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان یاری کند.

در این آنالیز متخصصان به دقت ارزیابی کردند که آیا مصرف داروی آسپیرین پیش از تشخیص سرطان پستان می تواند با دی ان ای متیلاسیون در 13 ژن مرتبط با مکانیزم سرطان پستان مرتبط باشد و بر نتایج درمان سرطان تاثیر داشته باشد؟

آن ها اطلاعات 1266 زن مبتلا به سرطان پستان را آنالیز کردند و دریافتند در زنانی که حداقل 6 هفته پیش از تشخیص سرطان پستان یک بار در هفته از داروی آسپیرین مصرف نموده باشند متیلاسیون ژن 1 BRCA مشاهده شده که با افزایش 67 درصدی تمامی موارد احتمالی مرگ ومیر پس از درمان همراه است.

همچنین در زنانی که متیلاسیون ژن های 1 BRCA و PR رخ نداده است و 6 هفته پیش از تشخیص سرطان از داروی آسپیرین مصرف نموده بودند با کاهش 22 تا 40 درصدی احتمال مرگ ومیر بر اثر سرطان روبرو بودند.

متخصصان با توجه به یافته های فوق اظهار کردند: با وجود نتایج به دست آمده افرادی که در معرض ابتلا به سرطان پستان قرار دارند نباید آغاز به مصرف داروی آسپیرین نمایند یا بدون مشورت با پزشک نحوه مصرف فعلی دارو را تغییر دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 676

به "آیا آسپیرین برای بهبود سرطان پستان خوب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا آسپیرین برای بهبود سرطان پستان خوب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید