6 سال زندان برای سرقت شن های ساحل ساردینیا

به گزارش مینی نت، دو گردشگر فرانسوی در حالی که 40 کیلوگرم شن از یکی از سواحل ساردینیا دزدیده بودند، دستگیر شدند و محتمل است که برای ارتکاب این جرم به 6 سال زندان محکوم شوند.

6 سال زندان برای سرقت شن های ساحل ساردینیا

دو گردشگر فرانسوی محتمل است که به جرم سرقت 40 کیلوگرم شن از ساحلی در ساردینا ایتالیا، به 6 سال حبس محکوم شوند. طی هفته جاری، دو گردشگر فرانسوی که در پورتو تورس قصد داشتند با کشتی به تولون فرانسه بروند، توسط پلیس مرزی دستگیر شدند، چراکه پلیس 40 کیلوگرم شن که در بطری های پلاستیکی ریخته شده بود را در خودروی این زوج پیدا کرد. این گردشگران هنگام بازدید از ساحل چیا در جنوب جنوب جزیره ساردینا که به شن های هلویی رنگش شهرت دارد، شن ها را سرقت کردند.

زوج فرانسوی به پلیس گفته اند که این شن ها را به عنوان سوغاتی با خود به همراه برده اند و اطلاع نداشته اند که کارشان قانون شکنی بوده است. هرچند که طبق اظهارنظر مقامات پلیس، چندین تابلو به زبان های مختلف در ساحل نصب شده که به وضوح غیرقانونی بودن برداشتن شن یا موارد دیگر را اعلام نموده است. شهروندان این جزیره از سرقت شن های سواحل خود بسیار عصبانی هستند، چراکه این اقدام را دزدی از نسل های آینده و همچنین به خطرانداختن محیط زیست می دانند.

نگرانی ها درباره سرقت شن در ساردینیا روزبه روز بیشتر می شود. این مسئله به حدی فراگیر شده است که پلیس با انجام بازرسی های مرزی مستمر، به دنبال قاچاقچیان این شن ها می شود. طبق قانون سال 2017، تجارت شن، سنگ ریزه و صدف غیرقانونی اعلام شد و گردشگران در صورت تخطی از این قانون باید جریمه ای بین 500 تا 3000 یورو بپردازند و بین یک تا 6 سال حبس را نیز بگذرانند. سخت گیری مقامات به این دلیل است که قاچاق شن و ماسه در سال های اخیر اثرات مخربی بر اکوسیستم ساردینیا گذاشته است.

طی یک دهه اخیر، بیش از 10 تن شن از بطری های نیم لیتری جمع آوری شده؛ پلیس نیز اعلام نموده که در امسال، سرقت شن، صدف و سایر مواد طبیعی سواحل افزایش چشمگیری داشته است و مجرمان معمولاً گردشگر بوده اند. در همین اواخر، یک شهروند بریتانیایی به دلیل داشتن یک بطری پلاستیکی شن که از ساحلی در نزدیکی البیا، شمال جزیره ساردینیا پر نموده بود، بیش از 1000 یورو جریمه شد.

با افزایش آگاهی نسبت به موضوع سرقت شن، بعضی از سارقان از عمل خود پشیمان شده و در جهت جبران آن برآمده اند. اخیراً یکی از اهالی رم، یک نصفه بطری شن که در دوران کودکی دزدیده بود را به شهردار منطقه ساحلی کابراس تحویل داد. در سال 2016 نیز زنی که از بودلی، شن سرقت نموده بود، پس از 29 سال شن ها را به همراه یک نامه عذرخواهی برگرداند؛ این جزیره در نزدیکی ساردینیا قرار گرفته است و به خاطر ساحل زیبایی از شن های صورتی معروف است.

بر اساس گزارش وبگاه خبری بیزنس اینسایدر در سال 2018، شن های دنیا در حال تمام شدن است. شن های سواحل جزو منابع طبیعی ای هستند که بیشترین استفاده دنیای را داشته اند و تقاضای زیادی برای آن ها وجود دارد. ما انسان ها سالانه 50 میلیارد تن شن استفاده می کنیم، در حالی که این مقدار دو برابر میزان شنی است که رودخانه های دنیا فراوری می نمایند. اگر مصرف شن به همین منوال ادامه پیدا کند، 67 درصد از سواحل کالیفرنیای جنوبی تا سال 2100 به طور کامل از بین خواهند رفت.

اگر شما نیز دوست دارید که از این شن ها به عنوان سوغاتی به کشورتان ببرید، یا برای ریختن در گلدان یا تزئین و نشان دادن به دوستان و خانواده تان داشته باشید، در این کار تجدیدنظر کنید که ارزش دردسرش را ندارد.

چنانچه برای سفر به ایتالیا برنامه ریزی می کنید، می توانید تور ایتالیا را در خبرنگاران جستجو نموده و بهترین آفر تور را از میان آژانس های معتبر مسافرتی با پایین ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه ریزی دقیق تر برای سفر خود، خبرنگاران فهرست کاملی از جاهای دیدنی ایتالیا را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن ها، سفر راحت تر و بهتری داشته باشید.

منبع: کجارو / lonelyplanet / thepointsguy.com
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 685

به "6 سال زندان برای سرقت شن های ساحل ساردینیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 سال زندان برای سرقت شن های ساحل ساردینیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید