23 مدرسه سیل زده در گلستان با یاری های خیرین بازسازی می گردد

به گزارش مینی نت، تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در برنامه خانه محبت سیمای مرکز گلستان از بازسازی 23 مدرسه پس ازسیل سال گذشته در استان با مشارکت خیرین اطلاع داد.

23 مدرسه سیل زده در گلستان با یاری های خیرین بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی مهر در برنامه خانه محبت سیمای مرکز استان گلستان با اشاره به اینکه مدرسه فقط یک بنا نیست، اظهارکرد: مدرسه کانون تربیت و پرورش نسل آینده است و در ساخت و ساز مدارس به این موضوع توجه می گردد.

وی ادامه داد: در روز گذشته از پروژه های مختلف آموزشی و پروشی استان بازدید شد همچنین در ادامه بازدیدی از مناطق سیل زده خواهیم داشت و فرایند پیشرفت پروژه ها را در این مناطق آنالیز می کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه جریان مدرسه سازی در گلستان پس از سیل جهش داشته است، گفت: اگرچه این موضوع با آسیب هایی برای مردم همراه بود اما تعداد 23 مدرسه از محل یاری های خیرین در دستور ساخت نهاده شد همچنین طی 2-3 سال اخیر از محل اعتبارات دولتی 180 میلیارد تومان هزینه کردیم.

رخشانی مهر اعلام کرد: 1500 میلیارد تومان خیرین برای مدرسه سازی هزینه کردند و طی اردیبهشت 98حدود 210 میلیارد تومان برای سه استان سیل زده یاری جمع آوری شد.

وی ادامه داد: براساس عمل به سند تحول بنیادین و زیر نظام فضا و تجهیزات برای آنکه مشارکت خیرین را در مدرسه سازی افزایش دهیم، طرح آجر به آجر را اجرایی کردیم با توجه به اینکه فرهنگ کار خیر در جامعه ایرانی همیشه جاری بوده است سعی داریم از این موضوع در مدرسه سازی هم بهره بگیریم.

رخشانی مهر اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح آجر به آجر هر کس می تواند در مدرسهسازی مشارکت کند و کار رسانهای سنگین را هم برای ترویج این طرح آغاز کردیم و در شرایط فعلی حدود 55 هزار نفر در این پویش شرکت کردند که سعی داریم بیشتر خیرین خرد با اولویت بدنه دانش آموزی و جوانان را هدف قرار دهیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور توضیح داد: بیشتر از توسعه مدرسه سازی نیازمند توسعه فرهنگ مشارکت هستیم و طرح آجر به آجر با هدف جمع سپاری می تواند در توسعه این فرهنگ یاری کننده باشد.

وی به مشارکت استان گلستان در طرح آجر به آجر اشاره نمود و گفت: استان گلستان در تعداد شرکت کننده با حدود 2700 شرکت کننده ، در حال حاضر رتبه 7 کشوری و رتبه سوم از نظر میزان پرداخت را دارد که حدود 60 میلیون تومان در موضوع مدرسه سازی تا به امروز مشارکت نموده اند و هدف اصلی این طرح خیر سازی است.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه نگاه ما به مناطق روستایی نگاه ویژه ای است، اظهار کرد: ساخت مدرسه در مناطق روستایی آسان تر است و حتی حدود 5 درصد مدارس ما جمعیت زیر 50 نفر دانش آموز دارند، که عمدتا در مناطق روستایی واقع شده است البته سند تحول به ما می گوید مدرسه عظیم بسازیم ولی در مواردی مدارس چند کلاسه ضرورت دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1148

به "23 مدرسه سیل زده در گلستان با یاری های خیرین بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "23 مدرسه سیل زده در گلستان با یاری های خیرین بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید