گیلان از صندلی خوبی در آموزش آنلاین برخوردار است

به گزارش مینی نت، خبرنگاران/گیلان مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه گیلان از صندلی خوبی در آموزش آنلاین برخوردار است، گفت: از 195 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی 26 درصد در سامانه شاد عضو شده اند.

گیلان از صندلی خوبی در آموزش آنلاین برخوردار است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در دبیرستان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

نادر دنیا آرای در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان که با حضور استاندار گیلان در سالن غدیر استانداری برگزار گردید، اظهار کرد: گیلان از ابتدای شیوع کرونا جزء استان های پرخطر بود که تراکم جمعیتی بالای استان، ضرورت دارد که فاصله اجتماعی هوشمند بیشتر رعایت گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اضافه کرد: جهت ضدعفونی کردن و گندزدایی مدارس استان 3 میلیارد تومان اعتبار ملی و 160 میلیون تومان نیز توسط مدارس برخودار به استان یاری شد.

وی با بیان اینکه گیلان اولین استانی بود که از ظرفیت هنرستان ها برای فراوری ماسک استفاده و به نهضت سراسری تبدیل شد، گفت: همچنین در مدت تعطیلی مدارس علاوه بر کلاس های آموزشی، طرح ورزش در خانه هم دنبال شد.

دنیا آرای با بیان اینکه فعالیت مدافعان تعلیم و تربیت در فضای مجازی در دوره کرونا ثابت کرد که آموزش هیچگاه تعطیل پذیر نیست، اضافه کرد: با توجه به تعطیلی مدارس آموزش ها در فضای مجازی و صدا و سیما دنبال شد و هیچگاه تدریس تعطیل نشد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه گیلان از صندلی خوبی در آموزش آنلاین برخوردار است، گفت: تعدادی از دانش آموزان به دلیل عدم پوشش اینترنت از آموزش آنلاین بهره مند نشدند که باید بسترهای فنی و امنیتی آن بیش از پیش اجرایی گردد.

وی علت بعضی از عدم دسترسی دانش آموزان به آموزش های آنلاین را مدیران، مدرسه، معلم و دانش آموز بیان کرد و گفت: عدم پوشش اینترنتی، وجود مدارس چند پایه، سکونت دانش آموزان در مناطق حاشیه ای از دیگر موانع برخورداری دانش آموزان از آموزش های مجازی است؛ آموزش مدارس عشایری هم به صورت چهره به چهره انجام می گیرد.

دنیا آرای با بیان اینکه اکنون به مدت سه روز است که دانش آموزان متوسطه هم به شبکه شاد متصل شدند، توضیح داد: از 195 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی 26 درصد در سامانه شاد عضو شده اند. بالاترین آمار عضویت متعلق به شهرستان بندرانزلی و پایین ترین عضویت هم متعلق به حویق، فومن، رودبنه، املش، اطاقور، عمارلو و دیلمان است.

وی با اشاره به در پیش بودن 12 اردیبهشت روز تجلیل از مقام معلم، توضیح داد: با ارزیابی های اجرا شده در مناطق 33 گانه آموزش و پرورش از کوشش های 53 معلم نمونه به مناسبت گرامیداشت روز معلم، تجلیل و قدردانی خواهد شد.

در ادامه علی دقیق، مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس گیلان با بیان اینکه خرید تجهیزات هنرستانی از اعتبارات طرح استانداردسازی گرمایشی مدارس می باشد، اظهار کرد: در سال 97 اعتبار خرید تجهیزات استاندارد سازی گرمایشی 10 میلیارد ریال بوده که با افزایش 2.5 برابری اعتبارات استانداردسازی گرمایشی در سال تحصیلی 98 به مبلغ 27 میلیارد ریال افزایش یافت.

وی اضافه کرد: طی مکاتبه ای با مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اقلام مورد احتیاج احصا گشت و خرید تجهیزات تا دو ماه آینده بعد از برگزاری مناقصه، انجام می پذیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 937

به "گیلان از صندلی خوبی در آموزش آنلاین برخوردار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیلان از صندلی خوبی در آموزش آنلاین برخوردار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید