سرعت نامناسب اینترنت باعث استقبال نکردن دانشجویان از کلاس های برخط شده است

به گزارش مینی نت، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار گفت: پایین بودن کیفیت و سرعت اینترنت در رودبار باعث شده که دانشجویان به خوبی نتوانند از کلاس های مجازی و برخط استفاده نمایند و شاهد حضور زیر 50 درصد خبرنگارانن در کلاس ها باشیم.

سرعت نامناسب اینترنت باعث استقبال نکردن دانشجویان از کلاس های برخط شده است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

مهدی فدایی در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران درباره راه اندازی کلاس های مجازی و آموزش الکترونیکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار اظهار کرد : با شیوع ویروس کرونا در کشور این واحد دانشگاهی نیز سعی کرد همزمان و همراه با سایر واحدهای دانشگاه آزاد اقدام به راه اندازی کلاس ها به صورت مجازی کند.

وی اضافه نمود: با توجه به ویژگی هایی که در آن زمان از فصل سال وجود دارد، استان گیلان زودتر از سایر نقاط کشور دچار این ویروس شد و در دانشگاه نیز با توجه شرایط موجود، خیلی از دانشجویان ترم دوم خود را ثبت نام نکرده بودند که با این شرایط کارمندان با جان فشانی و با حضور ثبت نام دانشجویان را انجام دادند و زیرساخت های برگزاری کلاس های مجازی را فراهم کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار اظهار کرد: با توجه به جمع بندی جمیع جهات و با هماهنگی هایی که با مرکز استان و سازمان مرکزی داشتیم به سرعت شیفت بندی را در دستور کار خود قرار داده و آن دسته از همکارانی که بیماری های زمینه ای داشتند به صورت دورکار فعال شدند و باقی همکاران نیز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در محل کار خود حضور پیدا می کردند.

فدایی یادآور شد: قبل از راه اندازی کلاس ها به صورت مجازی به وسیله شبکه های اجتماعی به اطلاع رسانی در خصوص فعالیت های دانشگاه و آموزش هایی که قرار است، انجام گردد، اقدام کردیم و بعد از راه اندازی کلاس های مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار این شیوه به صورت موازی در حال اجرا است؛ چراکه برخی از دانشجویان ما به دلیل موقعیت جغرافیایی که در مناطق مسکونی خود دارند، دسترسی به اینترنت ندارند و زیرساخت های لازم برای حضور در کلاس مجازی برای خبرنگارانن فراهم نیست.

وی با بیان اینکه در چند مرحله به آموزش استادان این واحد دانشگاهی اقدام شد مطرح کرد که با استفاده از دستورالعمل های ارسالی از سازمان مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان کلاس های مجازی را اواخر اسفند 98 راه اندازی کردیم.

اینترنت در رودبار کیفیت خوبی ندارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار گفت: اینترنت در منطقه رودبار سرعت مطلوبی ندارد و دانشجویان از کلاس های مجازی به خوبی نمی توانند استفاده نمایند و به همین دلیل مشارکت خبرنگارانن زیر 50 درصد است و حتی خود من نیز که چند مرتبه خواستم کلاس های خود را دایر کنم از لپ تاپ و کامپیوتر شخصی بهره بردم.

فدایی اضافه نمود: با تمام مشکلاتی که برای راه اندازی این کلاس ها به وجود آمد، مجبور شدیم فایل های صوتی کلاس ها را در فضای مجازی منتشر کنیم.

وی یادآور شد: استادان واحد دانشگاهی رودبار مانند سایر استان ها تبحر زیادی در برگزاری کلاس به صورت مجازی نداشتند و واحد پشتیبانی دانشگاه به صورت شبانه روز و حتی در ایام تعطیل آموزش های لازم را به خبرنگارانن ارائه داد و در ایام نوروز نیز جوابگوی پرسش های دانشجویان و استادان بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرستان حضور دانشجویان روستایی و نداشتن امکانات کافی برای حضور در کلاس های مجازی در سایت کامپیوتری برای دانشجویان و استادان تدارک دیده شد تا با رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی در این کلاس ها حضور پیدا نمایند.

فدایی درباره مفیدبودن کلاس های مجازی اظهار کرد: در این شرایط بحرانی با توجه به اینکه همه آکادمی ها و مدارس تعطیل است، آموزش مجازی بهترین شیوه برای جلوگیری از تعطیلی آموزش بود؛ اما برای شرایط عادی دایرکردن برخی از درس ها که بیشتر حالت نظری و تئوری دارد، می توان از این روش استفاده کرد و در برگزاری کلاس های ریاضی و عملی، کلاس حضوری بر کلاس مجازی فزونی دارد؛ از طرفی با درنظرگرفتن بعد مسافت و دشواری های عبور و مرور برگزاری کلاس ها به صورت مجازی در مقایسه با به کلاس حضوری بهتر است.

4117/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 973

به "سرعت نامناسب اینترنت باعث استقبال نکردن دانشجویان از کلاس های برخط شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت نامناسب اینترنت باعث استقبال نکردن دانشجویان از کلاس های برخط شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید