کانادا شمار نیروهای خود در غرب آسیا را کاهش می دهد

به گزارش مینی نت، یک فرمانده ارشد کانادایی از کاهش شمار نیروهای این کشور در عراق خبر داده است.

کانادا شمار نیروهای خود در غرب آسیا را کاهش می دهد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کانادا از اعضای ائتلاف به اصطلاح ضد داعش آمریکا اعلام نموده که از شمار نظامیان خود در غرب آسیا می کاهد.

به نوشته وبگاه ایی نیوز 24 ژنرال مایکل رایت از فرماندهان ارشد ارتش کانادا در شرح دلیل کاهش شمار نظامیان این کشور در عراق به بهبود عملکرد نیروهای عراقی در مقابله به داعش اشاره نموده است.

رایت در مصاحبه ای گفت که کانادا و بعضی کشورهای دیگر تصمیم گرفته اند نظامیان خود را به کشورهایشان برگردانند.

این نخستین کاهش شمار نظامیان کانادا در منطقه از سال 2014 به این سو است. در سال2014 نظامیان کانادا برای به اصطلاح پیوستن به ائتلاف ضد داعش آمریکا وارد عراق شدند. این مقام ارشد نظامی کانادا اظهار داشته که نیروهای مخصوص این کشور هنوز در شمال عراق حضور دارند و شماری از این نیروها در لبنان، اردن و کویت باقی خواهند ماند.

وزارت دفاع کانادا مدتی قبل تر از حملات موشکی ایران به پایگاه عین الاسد محل استقرار قوای آمریکایی از تصمیم خود برای خارج کردن بخشی از نیروهای نظامی اش از عراق اطلاع داده بود. کانادا در مجموع حدود 800 نیروی نظامی در منطقه دارد. (جزئیات بیشتر)

چندی قبل کمیته ای از وکلا و حقوقدانان عراقی شکایتنامه ای را علیه ائتلاف آمریکایی به علت کشتار غیرنظامیان تنظیم کرد. علی البیاتی عضو کمیساریای حقوق بشر عراق (وابسته به مجلس) نیز اطلاع داد که مردم عراق تا به امروز 926 مورد شکایت علیه اقدامات ائتلاف آمریکایی نزد دولت ثبت نموده اند.

به گفته وی، ائتلاف بین المللی چندی پیش اعتراف کرد خلال سال ها به اصطلاح مبارزه با داعش نزدیک به 1370 شهروند سوری و عراقی از طریق بمباران های این ائتلاف کشته شده اند؛ در حالی که گزارش های بین المللی بی طرف از کشته شدن 11800 نفر و مجروحیت 8000 تن فقط در عراق و سوریه حکایت دارند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1034

به "کانادا شمار نیروهای خود در غرب آسیا را کاهش می دهد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کانادا شمار نیروهای خود در غرب آسیا را کاهش می دهد" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا شمار نیروهای خود در غرب آسیا را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید